Hingstar som ger svåra avkommor..?

Sv: Hingstar som ger svåra avkommor..?

Ja, han åker innan nästa säsong kommer igång. Hälsoundersöktes i tisdags tror jag!

Så typiskt med våra riktigt, riktigt bra hingstar som inte får några ston - och så går de ur landet. Inte den första precis!

Coolt, nu gick jag just till ASVH Örebro för att se vad de hade skrivit. Och där stod det ju om mig också :D.

Men ston har han väl haft? Men visst är det trist att han åker och att han kanske inte fått den respons han kanske skulle haft i aveln här i Sverige.

Finns det en adress dit så andra kan kolla också. Måste ju få läsa vad dom skrivit om dig.

shady skrev:
Men ston har han väl haft? Men visst är det trist att han åker och att han kanske inte fått den respons han kanske skulle haft i aveln här i Sverige.

VÄLDIGT få ston med tanke på stam och prestation + förärvning. Tror det var 18 eller nåt i fjol! Jämför med Akribori som har 250 och som vi öht inte vet vad han nedärver!!

www.asvhorebro.se

Håller fullständigt med! Landlord är en hingst som med sin säkra förärvning borde ha haft fler ston. Nog för att det kommer in nytt blod hela tiden, men jag skulle heldre anvälda en beprövad hingst, där jag vet vad han ger. ;)

Lånar knapp.

De hingstar jag sett som nedärvt riktigt tråkiga temperament är bla:
Amiral
D-Day
Beach Boy

Men riktigt trevliga hästar tycker jag Quite Easy, Feliciano, Irco-Marco samt gamla stofilerna Pontus och Hubertus har lämnat.

Men det kan ju vara en smaksak...

Jag är nästan förvånad att de inte sålde honom tidigare.Ursäkta uttrycket men svenskarna förtjänar inte att ha Landlord när de inte använder honom heller.

På tal om temperament så fick jag en helcool fölis efter Landlord undan en dam som kan ha glöd under hovarna ibland.Ja Shady har även träffat denna fölis och den har gått på bete hos henne så hon kan intyga om temperamentet på henne.

Fattar inte vad det är som står om dig. Vet ju inte vad du heter mer än athena ju.

crazy skrev:
Jag är nästan förvånad att de inte sålde honom tidigare.Ursäkta uttrycket men svenskarna förtjänar inte att ha Landlord när de inte använder honom heller.

På tal om temperament så fick jag en helcool fölis efter Landlord undan en dam som kan ha glöd under hovarna ibland.Ja Shady har även träffat denna fölis och den har gått på bete hos henne så hon kan intyga om temperamentet på henne.

Håller med. De har ju iofs diskuterat det, vet att när Ridsport Special gjorde reportage om MB så sa de att "får han inte fler nästa år så säljer vi". Men nu blev det alltså verklighet, när han blir 22 år gammal - och så till självaste VDL... (det var The Man himself som var där o tittade på honom BTW). Då inser man att vi har gjort en förlust i vårt avlånga land...

Shady, du får väl forska lite, haha ;). Det står iaf under "skvaller".

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka