Hingstar godkända efter Contendro I

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Laahra
  • Startdatum Startdatum
L

Laahra

Ät mkt förtjust i Contendro I och söker en godkänd hingst efter honom att ev betäcka mitt sto med till nästa säsong.Skulle vilja höra från er vilken contendro I hingst ni anser är den "bästa".

Hingsten ska:

Inte ge allt för smått
Ha bra resning
Gott temperament
o såklart god hoppförmåga ;)

Sv: Hingstar godkända efter Contendro I

Ät mkt förtjust i Contendro I och söker en godkänd hingst efter honom att ev betäcka mitt sto med till nästa säsong.Skulle vilja höra från er vilken contendro I hingst ni anser är den "bästa".

Hingsten ska:

Inte ge allt för smått
Ha bra resning
Gott temperament
o såklart god hoppförmåga ;)

Kanske Callahan 1131 passar in på din beskrivning? Han har en naturlig resning, är mkt elegant med stor utstrålning. Han har ett bra och starkt avstamp med stor hoppförmåga, försiktig och lättriden. Tror han kommer passa bra på ditt sto, utifrån beskrivningen

Sedan finns ju även Common Sense 1172. Han är endastr tre år, men är flott och högställd i typen, god ridbarhet, 9-9 vid hoppprovet :)

Senast ändrad:

Contendro själv finns ju i avel på både färskt och fryst, varför inte använda honom om du gillar honom?

Av sönerna är jag bla helt frälst i Class de Lux, vars mor Rückenwind (e Stakkato - Grannus - Pilot) går svår hoppning internationellt.

Contendro har 29 godkända söner bara i Tyskland, och Codex One är väl den som presterat mest tillsammans med Captain Fire. Continus Grannus och Count Grannus är också fina. Hans avkommor är ju inte så gammla.

Jag har Contender i alla mina ston så för min del går de flesta bort. Jag har varit inne på att använda Class de Luxe trots allt just pga mödernet, men han har tävlat så mkt i år att han bara funnits på fryst.

:grin:
Contendro själv finns ju i avel på både färskt och fryst, varför inte använda honom om du gillar honom?

Av sönerna är jag bla helt frälst i Class de Lux, vars mor Rückenwind (e Stakkato - Grannus - Pilot) går svår hoppning internationellt.

Contendro har 29 godkända söner bara i Tyskland, och Codex One är väl den som presterat mest tillsammans med Captain Fire. Continus Grannus och Count Grannus är också fina. Hans avkommor är ju inte så gammla.

Jag har Contender i alla mina ston så för min del går de flesta bort. Jag har varit inne på att använda Class de Luxe trots allt just pga mödernet, men han har tävlat så mkt i år att han bara funnits på fryst.

hade gärna tagit contendro själv , men det är ett sto som ska bet för första gången så jag tycker det är alldeles för mkt pengar att betala ifall hon inte tar.Ev kanske jag betäcker hennes mor oxå så har jag "råd" kanske man skulle ta contendro på henne.Jag hittar inte class de lux när jag googlar :(.Annars har en stam som tilltalar mig!Men efter som ungstoet är e.saint amour-marco mitras går han bort , men kanske kan passa hennes mor?

Hur stort är Saint Amour-stoet? Contendro lämnar inte alltid så stort...

Class de Luxe finns här, men jag hittar honom inte på hans vanliga station.

http://www.wulschner.de/html/pferde-classdeluxe.htm

saint amour stoet verkar just nu inte bli större än 1.58-1.60.Hon är 2 år just nu.Hennes mor har innan gett tre avk varav den ene blev 1.64, den andre 1.76 o den tredje är bara föl men är redan stor.De två äldsta avkommerna växte båda till 6-årsålder så det är svårt o säga hur stor hon blir :(

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 393
Senast: alazzi
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka