hingst tips till detta sto?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare johann-a
  • Startdatum Startdatum
J

johann-a

då jag är riktigt dålig på allt inom travavel så skulle jag behöva hjälp med val av hingst till detta sto. vi köpte henne som ridhäst men har blivit sugna på att ta ett litet föl på denna klippa då vi hört att hon har haft en väldigt bra stam och hon själv har god exteriör och världens bästa psyke

http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=27626

så alla avelsproff hjälp tack:bow: :bow:

mvh johanna

Senast ändrad av en moderator:
Sv: hingst tips till detta sto?

är inget proffs på avel och speciellt inte kallblodsavel men rent stammässigt så tror jag Elding eller Järvsöfaks skulle passa (inte så hög inavel).. men sen vet jag ju inte hur din märr travar eller ser ut eller nåt så det är svårt att säga :)

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Trav Tiden går och jag måste boka hingst nu i början av veckan för att inte missa nästa brunst. Velar otroligt mycket mellan olika hingstar...
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: Masse
·
C
Avel Har skrivit en tråd för ett tag sedan men tänkte vara lite mer "noggrann" med denna (fakta om mitt sto) Som sagt jag behöver hjälp av er...
Svar
17
· Visningar
2 603
M
Avel Funderar att ta föl på min lilla Hymra (en liten kallblodstravare 9år). Vill gärna ha en liten större hingst kanske, för att få upp...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: maadddeeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden