Hingst till Varmblod?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rianimare
  • Startdatum Startdatum
Halvblod, engelskt eller arabiskt fullblod eller varför inte connemara hingst till ditt varmblodssto..

Jag hade nog valt ett halvblod, fast jag har sett en del korsningar mellan Quarter och varmblod som har sett väldigt trevliga ut..
Vad är det för stam på ditt sto? Hur stor är hon? Hur ser hon ut (i kroppen alltså)? Vad ska avkomman användas till, dressyr eller hoppning? Hur stor vill du att avkomman ska bli?

Hahaha! Jo, jag fattade! :D Men det tog ett par, tre genomläsningar *långsamt* för att riktigt greppa vart du var på väg med din harang :rofl: Vet inte hur många fler som fattade vad du menade :p

jag tycker bara att det är fel att korsa vbltravare med tex halvblod, varför förstöra rasen när man kan få en underbar ridhäst genom att betäcka med vbltravarhingst.
vad man bör använda vet jag inte.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 831
Senast: Hedinn
·
Utrustning Får hem 2 varmblod och funderar om inte en av islandssadlarna jag har kan fungera. Naturligtvis kommer jag märks det när jag provar😅...
Svar
10
· Visningar
687
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Foder & Strö Varmblod 21 år. Svårfödd. . I fint hull men mot smalare hållet. Bete i princip slut, hösilage 4 ggr dag. Fick hem henne i juli...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 010
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024