hingst till sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare blohme
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 034
B

blohme

ja, jag ska betäcka mitt sto nästa sommar , de är gaaanska bestämt, inte helt säkert men,
jag börjar fundera på hingst, funderar tidigt (jag vet) , jag kommer nog att ändra mig 2 eller 3 gånger innan .

Jag har ett sto efter Leuthen I. Väldigt mycket humör & vet vad hon vill ,Känslig för skänklar, tycker om att arbeta är´pigg & framåt med inte het.

Nu vill jag veta vilken / vilka hingstar som ni skulle kunna tycka passa efter den beskrivning ni fick. Har ett par hingstar som jag tänker lite extra på själv. men skulle va kul & se om andra tänker som jag ?:D:D

Här är någon bild :) Tack för svar.

Sv: hingst till sto

Hur stor är hon? vad ligger mer i stammen än Leuthen? hur rör hon sig?

Vad vill du ha ut av avkomman?

Första jag kommer på av det lilla du skrivit om henne är Looping, han har riktigt bra huvud och nedärver det oftast. Han har dessutom en väldigt bra typ.
Han både rör sig trevligt och hoppar bra.

Men Looping och Leuthen är väl ganska nära släkt ?
De har i Landgraf 1 som far resp. farfar.

Om jag hade tid och pengar och ork skulle jag tagit Cyrano. Väldigt fin hingst med mycket bra stam. Var mf till vinnaren i fölchampionatet i tyskland- Fölet fick hela 85.8% :eek:! Men det finns ett problem och det är att han inte är med i ASHV. Men du kan åka över till danmark el Finland el Tyskland. Finns fler länder men tar de närmsta.
Väldigt vacker hingst inte jätte stor heller (168).

Hon är inte så stor, 160. Vill att fölet ska bli ngt större, men helst inte över 170. Hon rör sig fint , ganska "lufiga" steg.

Jag hade tänkt att behålla fölet & använda som rid/tävlingshäst ner Wendela (stoet) blir lite äldre & behöver ta de lite lugnare.

Mina ston är rätt små så jag la på Alligator Fontaine på det minsta stoet. Hon rör sig väldigt trevligt och är het som attan så jag valde AF eftersom han har nöjden och skallen :)

Vilka har du själv funderat på?

Jadu, jag har funderat lite på en dressyrhingst, även om jag själv är för hoppning, men jag vet inte riktigt, de finns massor av hingstar ju :confused: hehe

Perigueux då? Fast han är kanske lite liten..
Gissa på att du inte gillade Cyrano..

Escudo I vann hoppningen och kom på 8:e plats i dressyren.
Fabriano vann också hoppningen och kom på 4:e plats i dressyren.
Men dessa hingstarna är lite svåra att betäcka.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 576
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka