Hingst till Mastersto?

Sv: Hingst till Mastersto?

Grattis till hästen! Ska du ha henne i avel? Tack då ska jag kolla på Last Liberty:)

Ja,förhoppningsvis senare!
Nu ska hon vara min tävlingshäst:)
Men hon är AB-premierad så tanken finns där!

Jag är ju tokförtjust i Damino SD (Don Romantic-Amiral). En stor snygg hingst, med mycket bra typ och helt otroliga gångarter. Hans mamma har dessutom lämnat en vinnare av Kungakannan med Master.

Annars gillar jag de avkommor jag sett e: De Noir. Don Romantic lämnar också mycket bra. Andra förslag är Wladimir OA, visserligen en ny hingst precis som Damino men verkar ha mycket ridbarhet och härligt psyke. Don Primero verkar också vara bra i kombination med Master-blod.

Mao tror jag mycket på att kombinera Masterblod med Donnerhallblod för att främja ridbarhet och en aning coolare psyke.

Ja Damino är verklingen fin, han skulle kanske kunna vara något! Gillar Don Romantic också och som du säger så verkar han lämna bra!

De Noir är också fin, dock är han ju "bara" 165 och jag är rädd för att få en liten häst då stoet bara är 160-163. Don Primero är de samma problem med han är ju också ganska liten. Men jag är väldigt inne på Bocelli nu, han är ju e. Don Schufro och den kombinationen kanske skulle kunna vara något?:) De här med att välja rätt hingst är verkligen svårt:)

Ja Damino är verklingen fin, han skulle kanske kunna vara något! Gillar Don Romantic också och som du säger så verkar han lämna bra!

De Noir är också fin, dock är han ju "bara" 165 och jag är rädd för att få en liten häst då stoet bara är 160-163. Don Primero är de samma problem med han är ju också ganska liten. Men jag är väldigt inne på Bocelli nu, han är ju e. Don Schufro och den kombinationen kanske skulle kunna vara något?:) De här med att välja rätt hingst är verkligen svårt:)

Jag lämnade mitt sto till Zuidenwind och jag är nöjd med det valet, men nu har jag 2 gånger sneglat på Blue Hors Lodestar i boxen och på videor på internet och jag ska säga att jag minsann nog kommer att sikta in mig på honom nästa år om han finns kvar i landet. Verkar vara en riktigt trevlig hingst. Superintressant stam och i och med att han beskrivs som en hingst med mycket bra temperament kombinerat med den slags rörelsemekanik han har så är det en hingst jag tror vi är dumma om vi inte använder. Har du inte bestämt dig än så kan det vara värt en titt, annars är jag fortfarande en stor fan av Bocelli.. Men det finns ju en del riktigt fina..
/U

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: Roheryn
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
23 24 25
Svar
481
· Visningar
58 076
Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
47 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka