L
Laahra
vet ni någon hingst som nedärvet isabellfärg, men som prstserat själv i svår hoppning , har god exteriör och rör sig bra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den enda godkända ASVH-hingst med gulanlag är Ravell. Han har dock meriter i svår dressyr.
Om du vill avla med huvudstamboks papper så blir det klurigt.
De flesta är dressyr inriktade och de är dessutom få som är godkända så det går att gå "gröna papper"
Varför skulle det föresten spelar nån roll att du har en fux? Du kan ju få en isabell om du har ett brunt sto också..
jo så resonerar jag oxå...men jag tror även en del tänker på borkfärgade med svart man o svans...
Tror jag lägger ner tråden....
tack för svaren...var mest nyfiken på isabellanlagen....färgen är det minst bland de minst viktiga i hopphästavelnNej det är alltid 50% chans om den ena är gul, men det är däremot inte säkert att den blir isabell då, isabell + fux blir alltid isabell eller fux.
Men en brun förälder kan du få 3 varianter på gul (isabell/gulbrun/gulsvart) eller brun, svart eller röd beroende på vad för anlag som finns.
Varför skulle det föresten spelar nån roll att du har en fux? Du kan ju få en isabell om du har ett brunt sto också..
Har inte du användt en tysk isabellhopphingst iår? Jag kanske minns fel
Han har placeringar i 150
Vinst i 140 har jag för mig.
en isabell har alltid vit man o svans
Han har placeringar i 150
Vinst i 140 har jag för mig.