Hingst och avkomma *Bildtråd*

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tintin
  • Startdatum Startdatum
T

Tintin

Tips tack :D

Skulle vilja se bilder på godkända hingstar o deras avkomma/avkommor (Hoppning, dressyr eller galopp). Ras spelar ingen roll. Minst B-ponny.
Samt information om hingsten o avkomman/avkommorna.

Gärna att ni äger en avkomma efter hingsten ni tipsar om.

Hoppas ni förstår vad jag menar :rofl:

Sv: Hingst och avkomma *Bildtråd*

Hingsten Sjöaryds Skywalker RD 14 och avkomman Sky Apollo, reggad som sv. ridponny. Jag vet inte så mycket om Skywalker, bara vad jag har hittat på nätet... Sonen är dock en himla trevlig liten hingst, nyfiken och pigg på nya saker hela tiden. Apollo är född i maj 07 och bilden är från hingstvisningen i somras. Han är just nu ca 1.40 hög medan skywalker bara är 126,5.

skywalker.jpg

apollo_visning.jpg

Här kommer mina 2 bidrag =)

Godkända hbl hingsten haydn 977
75% fullblod. Mkt vacker att se på, gått 150 hoppning. Mkt trevlig
25595707.jpg

Fölet heter Solero M född maj 2008
Fölet är mkt trevlig och över social. Bedöver
dock alltid något att göra för att inte bli uttråkad.
22553177.jpg

Godkända arab hingsten Majestic Prince ox
Nu tyvärr avlivad pga spark skada =/ En mkt snäll
och klok hingst som tävlade distans.
25595784.jpg

Avkomman heter Savanna och är u: en travare.
Super trevligt temperament och mkt fin att rida
Hon ska bli dressyr/distans häst. hon e född 05
så hon har framtiden för sej
24669477.jpg

Tänk på att bilderna ni lägger ut måste vara tagna av er, inte hämtade på nätet pga (c)-lagen.

Är det okej att bryta mot lagen i vissa fall men inte i andra? Jag tror förövrigt att det är tillåtet enligt den lagen att länka till sånna bilder, men man får inte lägga upp synliga bilder. Eller hur det var. Moderatorn har säkerligen koll och tråden kommer rensas alt tas bort helt om den inte är laglig. Så det är ingen idé att lägga ut sånna bilder.

jag har inte lagt ut några sådana bilder så jag har inte förstört någon tråd men ändå. Sen kan man ju undra varför det gick utmärkt att bryta denna lag förut på bukefalos? helt plötsligt är det massa löjliga regler på allt. Om man inte har en sida att länka till så ska man alltså inte få lägga ut bilder? kul sida.....

Jag kan inte låta bli att lägga in far (icke godkänd och numera valack) och dotter;

Pappan:
crimson.jpg

Dottern:
Zobra.jpg

Fadern Feliciano 823

P1010046.jpg

Sonen Ceder ue Ceylon

061229.jpg

givetvis har jag tagit bilderna själv, det syns väl på kvaliteten:p

OT - har Sky Apollo stått hos Cilla Mårtensson en tid, eller var det hon visade som visade honom? (tränar för henne!)

Senast ändrad av en moderator:

Kanske för att Gunnar inte vill riskera nått genom att godkänna att folk bryter mot lagarna? Det är väl inte så konstigt? Fotograferna som tagit bilderna alt ägarna som köpt dom har ensamrätt på dom, man har inte rätt att sno dom och lägga upp dom hur som helst. Vare sig du tycker om det eller ej så är det så lagen ser ut.

men det förklarar inte varför det gick bra förut men inte nu. Då är bara denna tråden till för svenne hingstar så jag tackar för mig.

Kanske har det kommit påpekanden om att det cirkulerar många stulna bilder här?

Vad är svenne hingstar?

Ta upp detta i forumet bukefalos-hjälp istället så alla får rätsida på saken och Gunnar själv kan svara?

"kl"
Här finns lite svar på frågor angående copyright av bilder: http://www.blf.se/469.php#449
Eg. får ju inga bilder som hittats på nätet läggas in här på Bukefalos såvida man inte har tillstånd från upphovsmannen. Däremot är det lagligt att länka till hemsidor där den aktuella bilden finns som man vill visa, men tyvärr får man ju inte det här på forumet.

Liknande trådar

Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 693
Senast: Mia_R
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 224
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka