hingst med maxpoäng??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mizz_perfect
  • Startdatum Startdatum
M

mizz_perfect

finns det eller har det funnits någon hingst oavsett ras som har fått max poäng på primering/utställning?
vad är det högsta någon hingst fått annars på utställning?

Shetlandshingsten Capone-Fire tror jag är en av de högst belönade hingstarna. Han fick 47p på Millennieutställningen på Elmia 2000.

//Kristin

Hoppsan! Honom har jag sett på Årets Ponny, han är också vacker! :love:

//Kristin

Såg du honom förra året eller det året han vann Årets ponny?

Förresten, var det inte ett nordsvenskt sto som fick 47 poäng för ett par år sedan också? :confused:

O- man ska skriva om ston så fick halvblodsstoet Falsett 12670 47 poäng på Elmia 1979, och så vitt jag vet så är hon fortfarande Sveriges högst bedömda halvblodssto :)

Jag såg honom i fjol i Gislaved, när undersköna Kamé blev Årets Ponny :).

Nordsvenska stoet heter Pärla och var BIS på Elmia när Capone-Fire var Res BIS.

//Kristin

Ok... Blev jättekär i Kamé som var jättelik en ponny jag red förut men egentligen var hon nog inte lika snygg exeriört men drömma kan man ju... :D

fire är riktigt fin!! när jag köper sto så kan man ju överväga att betäcka med honom :idea:

Welsh hingsten Coed Coch Targed RW 68 fick 48 poäng då han var över 20 år gammal. Han är far till en av mina prinsessor

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar