Hingst med hoppstam och hög ridbarhet!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare knackehaxan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 2 553
K

knackehaxan

Vill ha förslag på hingst med hoppstam, 9-10 på galopp, hög ridbarhet, bra sadelläge, lugnt temprament och inte för kort kors. Flyinge rekommenderade Emmerton och Ängagården Guido till mitt sto. Vill ha en hingst med avkommor som har presterat något inte bara fölvisningar, alltså ingen 5-6 åring (sto- Royal- Uttini)

Tja, Briar?? Han har ju visat väldigt bra hoppförmåga, och gången är ju inte att klaga på..... :d

Det finns resultat från hingstarnas test nånstans på nätet, nån som kommer i håg linken? :confused:

Stanford :)

Han har fått 8 och 9 på galopp och hoppförmåga vid sina bruksprov. Han har 43 exteriörpoäng, och har flera avkommor i svår hoppning och fälttävlan!

oj hingstkataloger att jag inte tänkte på det!?
Vill ha andra hästägares synpunkter och egna erfarenheter, inte bara det som är på pränt!

Vad trevligt att någon annan också tycker om honom!

Jag har en Ceylon-dotter som jag ska ta till honom i maj :)

Så tänkte jag med när jag läste frågan. :)

Jag har en annan fråga. Bedömer dressyrmänniskor och hoppmänniskor galoppen likadant. Dvs vill de ha samma egenskaper ?

Här är ett till Stanford-fan! Skulle gärna använda honom på "min" skrutta men jag fnular på om han inte blir för grov för henne.

Tess

Han ser jättefin ut, men ska man vara krass kanske det är svårt att sälja en häst med udda härstammning.

Aerline H. Nio på galopp, bruksprovsvinnare, och bra temprament vad jag hört från dem som träffat honom och även de som har avkommor. Äldsta avkommorna är väl 5 år i år och de har gått bra på testerna, återstår att se hur de står sig på tävlingsbanorna. Sen är han ju vacker som en dag och har riktig prestationsstam. :)

Hon ser fin ut! :)
Jag är väldigt mycket i valet och kvalet hur jag ska göra. Hur jag än vrider och vänder på saker så slutar mina funderingar alltid med Stanford. Han är min idealtyp av häst och mina två efter honom har varit super. Dessutom början han ju bli till åren så ska man använda honom är det väl läge att göra det ganska snart.
Suck. Jag får väl fundera vidare ett tag.

Tess

Svar till dig och Domaren. Han har väl inte udda härstammning men tyvärr går det väldigt mycket mode i avel och har man inte "rätt" hingst dvs en hingst som är på modet just då kan avkomman bli svårsåld.

Själv tycker jag Guidos stam är mycket bra, jag vet bara om två avkommor i Sverige men en av dem blev 2:a 4-årchampionatet i december och den adra jag vet tävlade minst 140 klasser, men det finns säkert fler avkommor.

Men visst går det mode i aveln, men vad säger att inte Guido kan bli på modet :smirk:, han har varit blad det jag själv funderat på när jag skulle betäcka just pga sin itressanta härstammning.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 769
Senast: pastejja
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 824
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 580
Senast: smulan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka