hingst beteende

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
M

misterhultspyret

undrar om hingstiga hingstar blir lungnare om dom går ihop med andra ston i samma hage året runt?
eller dom beter sig precis som innan?
finns det andra skillnader på deras beteende om dom går ihop med ston?

Mina avelshingstar (godkända & avelsv.) har nästan alltid gått ihop med 'sina respektive' ston & föl året om, det är ju fullkomligt naturligt för dem!

Jag förstår inte riktigt vad DU menar med 'hingstiga'.. och 'beter sig', en hingst ÄR ju en hingst.. och skall hanteras som en sådan, inte som en valack!!!

Skillnaden med att de får gå med ston är att de verkligen får lära sig 'veta hut'.. dvs, uppföra sig väl mot stoet.. det är hon som bestämmer (såvida det är ett normalt funtat sto)! :cool:

Jag släpper aldrig ihop oerfarna ston och hingstar, det kan sluta med katastrofala följder!!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
667
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 838
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden