hindersport

Sv: hindersport

Ja, visst e det bra med allt om hindersport på ett och samma ställe.
Framför allt ryttare och "proppar".

tycker informaionen om ryttarna kunde vara lite mer utförligare, på vissa står det ridvikt samt viktl. på andra inte + att några har ju inte ridit hinderlöp. annars toppensida;)

Kul att du tycker om sidan.:banana:
Sidan är fortfarande under uppbyggnad och de flesta av ryttar uppgifterna kommer från SG sida. De kommer att uppdateras eftersom.
Kom in ofta den kommer att uppdateras hela tiden, vi försöker täcka så mycket som möjligt.
Gå gärna in på forumet och sätt igång en diskussion, det har gått lite trögt där.

+ att några har ju inte ridit hinderlöp. annars toppensida;)

Om det är Tobias och David du tänker på så har båda hoppat upp och kommer att rida i sommar. Dom rider hos Dennis Persson och hoppar en hel del.
Dom kommer att vara med på hinderträningarna på Täby 7 och 15 april; som SHS anordnar.

Jag tror säkert att dom är jätteduktiga och hoppat en heldel blev bara lite förvirrad eftersom de ej ridit några hinderlöp, inget illa menat. Ska själv vara med på träningarna 7 + 15 o bla rida min delägda (har redan börjat tjuvhoppa inför säsongen) Men det är kul o se att folk börjar satsa o komma igång lite:)

Jag tog inte illa upp. :)
Anledningen att alla som är aktiva och har ridit upp är med, är att jag vet hur svårt det kan vara att få tag på en ryttare. Förra året skulle vi starta vår häst i Gbg och vårt första val satt på en annan häst. Då började svårigheten med att hitta någon annan. Vi letade febrilt på nätet efter en sida där alla hinderryttare var samlade, det fanns ingen. Vår häst är en väldigt bra hoppare, man måste våga släppa på och lita på henne. Håller man lite för mycket i henne in till hindret så kommer hon lätt fel. Det var orsaken till att jag tog steget och byggde upp denna sidan. Sedan har projektet växt och blivit större än beräknat. Men det är bara kul och jag hoppas att vi kan locka lite mer ryttare och hästägare till sporten.:bump:

okej, men är alla ryttare som är med på sidan villiga att rida över hinder i år? Det jag menar är har ni pratat med dom eller satt upp dom för att de ridit över hinder förut? Med tanke på att jag själv är på jakt efter nån som kan rida min häst i hans första hinderlöp eftersom jag själv är orutinerad och att vissa på sidan inte har tagit ut licens för i år

Hitills har jag inte pratat med alla, utan jag har gått efter 2006 på en del. Flera av de som är med på listan rider nästan uteslutande sina egna hästar. Men man kan säkert komma överens med dom om ritt eller tränings ridning. En del brukar plocka ut sin licens när säsongen börjar närma sig.
Det viktigaste, anser jag, är att alla får se att det inte bara är Niklas, Johan, Henke och Daniel som rider över hinder. Och att det jobbas på olika håll med att få fram nya hinderryttare för framtiden.
Jag har hört att det har hittats hinderhästar lite här och var i stallarna, så det kan bli lite större fält i år, om det nu stämmer.
Är det så, kommer det finnas ett stort behov av ryttare nu och i framtiden.:D

Det är ju svårt att få en rutinerad ryttare till sin debutant, speciellt om det är många startande. Ibland kan det vara bättre att en inte fullt lika rutinerad ryttare, men som känner hästen, rider den.
Som min kråka t.ex., hon är självgående och litar hon bara på ryttaren och den inte stör henne i löpet så är det inga problem.
Tycker hon istället inte om ryttaren bråkar hon konstant, och dom kommer ingen vart.
Det är inget lätt val med så få valmöjligheter.:confused:

Tror Det kommer bli en kanon sesong .
Vi har ju två hästar som ska gå hinder min delägarhäst och anders 4 åring..
Har dessuvärre varit sjuk i flera måander med hoppas bli frisk så man kan rida själv något=)

Ibland kan det vara bättre att en inte fullt lika rutinerad ryttare, men som känner hästen, rider den.

Tycker du kan säga det till Nadja;) :D Ska som sagt rida honom på träningarna den 7:e o 15:e så får vi se... planen är ju att jag ska rida över hinder i sommar men eftersom ja bara e 17 har jag även föräldrar med åsikter... men de måste kännas 100% vill inte göra något havldant bara för att:smirk:

Det vågar jag nog inte:angel: .
Men varför inte, vi har en hästägare som fick en ritt över hinder i present på sin 50-års dag. Så kan en 50-åring debutera på hinder så kan väl Nadja.:crazy: :D

*kl*
Kommer det att bli några hinderträningar i Göteborg, någon som vet?
Är så sugen att testa 4åringen på hinder:angel:

Menade att du skulle säga till Nadja så ja fick rida;) tror inte hon har en tanke att rida själv:)

Det kommer att bli hinderträningar i GBG, än så länge osäkert datum.
Förhoppningsvis i slutet av april.

Ja, det är meningen. Håll koll på hindersport.se där kommer all information vi kan tänkas behöva.

Menade att du skulle säga till Nadja så ja fick rida;) tror inte hon har en tanke att rida själv:)

Ibland är jag trögare än jag vill erkänna, men visst var det en kul idé. :angel: Personligen skulle jag inte sätta mig på om så häckarna var 40cm.:smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: hastflicka
·
Hemmet Som en relativt van användare av utedass så är jag (smärtsamt) medveten om att de kan vara allt från helt luktfria till att lukta helt...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 485
Senast: monster1
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka