Hinderduk från Hööks

P

piggis_83

Är det nån som har köpt o provat hinderdukarna från hööks? Ser ut som en bit presenning, det finns en som är blå/röd och en som är målad som en mur. Man sätter fast den på en bom.
Funderar på att köpa nån av dem. Är de "stadiga" eller är de tunna så de fladdrar mkt?

Sv: Hinderduk från Hööks

Jag har precis köpt en murduk. Har bara testat den en gång och då var det vidstilla. Men jag tycker den verkar bra. Lätt att trä på och av bommen. Det ser ju ut som en mur fast väldigt tunn :d

jag har "muren" lätt att använda , öglor nertill så man kan binda fast om det är blåsigt. helt ok!

Ok låter bra.
Såg i katalogen att dom bundit fast duken nertill i hinderstödet. Gäller ju bara att det i så fall inte är några kraftiga snören, ifall hästen river o drar bommen med sig så följer ju i så fall hela hindret med....? :confused: Eller är jag väldigt långsökt nu?!

Ska nog satsa på en mur tror jag

Alltså om du tar ett vanligt lite tjockare snöre så tror jag nog hästen får av det om den fastnar, de är ju lite starkare än oss :D. Så även om det är stabilt så får ju hästen av det.

Ridskolan här bredvid har sådana, de har stansat hål i underkanten och hängt vikter där, sådana som man kan ha i gardiner :) Iofs har jag inte provhoppat eftersom min häst inte ska hoppa på ett tag, men har sett på en lektion när det blåste ganska mycket, och det fladdrade ingenting.

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 214
Senast: JennyLz
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 147
Senast: verser
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 239
Senast: Twihard
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 022
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar
  • Autistisk bror