hinder i lösdrift/hage

pastejja

Trådstartare
Det låter ju bra det med att ha ett litet hinder som hästarna måste hoppa över för att kunna ta sig från en hagdel till en annan. Vilka av er har det och hur har ni löst det?
/U
 
Sv: hinder i lösdrift/hage

Jag har det mellan varven och löser det väldigt enkelt genom att lägga lite ris/grenar i grindhålen mellan hagarna. Har ju naturbete och stengärdsgårdar mellan hagarna, så det blir ganska naturligt då med ett mindre hinder i grindhålet.
 
Sv: hinder i lösdrift/hage

Vet att jag såg ett reportage om en som hade byggt ihop sina hagar med just stockar o olika höjder där emellan just för att hästarna, i detta fall var det ston med föl, skulle få hoppa dagligen o röra mer på sig ute i hagen. De trodde de gjorde fölen starkare o mer förberedda inför kommande hoppkarriärer.
 
Sv: hinder i lösdrift/hage

Äntligen hittade jag tråden! Tappade bort den!

Tack för era svar!
Anledningen till att jag vill ha lägre hingder i hagen är jusrt för att locka hästarna att röra sig mer och att hoppningen ska komma helt naturligt.. Nu har vi ju inga stora tjusiga naturbeten så jag får försöka vara kreativ. Jag har lite idéer men välkomnar givetvis fler ;).
/U
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 206
Senast: CaisaCax
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 641
Senast: jemeni
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 333
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp