hinder gla

urkella

Trådstartare
har köpt en ny häst, men när vi hoppar tycker han att de e ite väl kul så han drar på ett himla tempo, hur ska jag göra för att khan ska lungna ner sig...... :confused:

Markbommar, mkt arbete med små hinder. Gymnastikövningar mm mm. Kan bygga upp ett litet hinder och hoppa några språng över det varje dag för att avdramatisera det hela.
lycka till :D

prova hoppa på volt,många hästar är mycket lungnare då.
Sen är det väl mycket dressyr arbete som gäller också :)

sån där ponny har jag också.. asjobbigt egentligen :angel: but I still love him :love:
hoppa på volt är nästintill livsfarligt... då tar han sånna svängar att man är tvugen att kasta sig av och stukar foten eller får hjärnskaning.. de ända som funkar är väl typ som nån skrev hoppa ett litet hinder varge dag..

Vad många inte tänker på är att en häst som inte gillar att hoppa kan dra iväg i ett jäkla tempo över hindrena för att få det överstökat så fort som möjligt.. Har haft en sådan och en annan som bar avar pigg på hinder. Gjorde misstaget att släppa henne på hinderbanan när jag red en annan häst förut. Då sprang hon runt och hoppade hinder själv. Förmodar att hon ville demonstrera något för mig :D

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 610
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar