hinder gla

urkella

Trådstartare
har köpt en ny häst, men när vi hoppar tycker han att de e ite väl kul så han drar på ett himla tempo, hur ska jag göra för att khan ska lungna ner sig...... :confused:

Markbommar, mkt arbete med små hinder. Gymnastikövningar mm mm. Kan bygga upp ett litet hinder och hoppa några språng över det varje dag för att avdramatisera det hela.
lycka till :D

prova hoppa på volt,många hästar är mycket lungnare då.
Sen är det väl mycket dressyr arbete som gäller också :)

sån där ponny har jag också.. asjobbigt egentligen :angel: but I still love him :love:
hoppa på volt är nästintill livsfarligt... då tar han sånna svängar att man är tvugen att kasta sig av och stukar foten eller får hjärnskaning.. de ända som funkar är väl typ som nån skrev hoppa ett litet hinder varge dag..

Vad många inte tänker på är att en häst som inte gillar att hoppa kan dra iväg i ett jäkla tempo över hindrena för att få det överstökat så fort som möjligt.. Har haft en sådan och en annan som bar avar pigg på hinder. Gjorde misstaget att släppa henne på hinderbanan när jag red en annan häst förut. Då sprang hon runt och hoppade hinder själv. Förmodar att hon ville demonstrera något för mig :D

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
676
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: Elo
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 546
Senast: Emuliiaa
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 440
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka