hinder avstånd!

A

Aniie

jag skulle vilja ha lite hjälp med avstånden mellan olika komminationer.

jag har en storhäst som jag själv utbildar. och har nu börjat med hoppningen. och vill träna mycket komminationer och femochhalvan och studs.

och jag skulle vilja ha ca; måtten på avstånden mellan dom oliak komminationerna.

studs?
Kommenationer 3 hínder.
fem och halvan. mellan bommen &krysset, krysset&oxern.

har ni fler förslag på saker man kan träna så är jag tacksam.
har hoppat mycket räcken, kyss & oxrar på henne, och vill nu börja träna komminationer.

tack!

Sv: hinder avstånd!

i studs brukar man ha ca 3m emellan
i en 5.50 har man just 5.50 mellan krysset å oxern

om du vill att hästen ska vart den ska hoppa ev i ryggmärgen kan du börja med att lägga tremeters bommar framför hindret och efter hindret. sen kan du hoppa serier med 7 meter mellan alla hinder och kanske en bom mellan dem eller inte, det finns en massa olika kombinationer du kan öva på. du kan ju även öva på att få in tre kortare galopp språng i en kombination på 7 meter. det är väldigt kul att mixtra med hindren och göra att även du ch hästen blirvana.. t,ex om ni skulle komma fel och ligga i botten fram till hindret. då kan du ju länga det sista galopp språnget och då hoppar hästen upp sej bättre. och har störra chans att klara hindret.. mvh bea

tack så hemskt för ditt svart. detta ska ja skriva upp! för jag vill verkligen inte att min häst ska hoppa fel från första början, vill inte hoppa sönder henne!

och ja är så tacksam för era svar.

å tänk på det då att bara träna på låga hinder för då gör det inte så mkt om det blir fel!

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 402
Senast: Ullmerkott
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: Castellini
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 318
Senast: lundsbo
·
Träning Hej! Har ett litet problem med ena hästen jag rider vilket är att han gärna stannar eller bockar efter hinder. Han tycker hoppningen...
Svar
8
· Visningar
2 135
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka