Hills ultra allergen-free

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare Knallkorken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 133
K

Knallkorken

Hejsan :)
Tänkte kolla runt här lite om någon har någon erfarenhet av allergiska hundar och allergifoder.
jag har en sheltiehane som troligtvis är allergisk mot gräs (vet. hittade inget) men rekomenderade Hill's allergifoder, tänker om det finns något annat alternativ till detta foder, som är billigare eller lättare att få tag på?

Sv: Hills ultra allergen-free

Varför ska hunden äta allergifoder om han är gräsallergiker?

Allergier mot omgivningsallergi kan man testa med blodprov. Gräs/gräspollen innefattas i detta.

Allergifoder ger man vid (misstanke om) allergifoder. Det finns annat än hills, men hills ska vara det som är "mest allergifritt" (minsta storleken på proteinbitarna).

Min hund är foderallergiker och fick först RCs allergifoder men blev inte bättre på det så då testade vi hills.

Edit: Hills är som sagt dyrt men lätt att få tag på. Finns hos de flesta veterinärer och på foderbilen.se

Jag har inte haft honom så himla länge och enligt förra ägarna kliade han hemskt mycket på tassarna på vårkanten förut, så började han äta hills och det hade blivit bättre.
Men om Hills är det bästa är det klart att han ska äta det :)

Visserligen borde man väl inte se något årstidsrelaterat i foderallergi men blir han bättre på hills borde det ju ändå vara det? (nu är jag inte ute efter att ställa någon diagnos på din hund, jag förstår bara inte riktigt...)

Då kan man antingen fortsätta ge hills eller försöka ta reda på vad han är allergisk mot och hitta ett foder han tål.

Som andra redan sagt, hills z/d är ju mot foderallergi?

Min hund äter z/d, och det är ett av väldigt få foder han helt tål. Lite för dåligt drag i det, dvs jag får ge massor och han är i tunnaste laget, men som sagt, ett av få foder han tål. Han är foderallergiker, och har tyvärr en lång rad ingredienser han inte tål.

Han har ätit Purinas VetDeRM med, bättre värden på den, billigare per kg med än Hills, men än svårare få tag på. Men det tålde han iaf den period han fick det.

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
948
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 099
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 103
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 099
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka