Hilfe - Handelsträdgård i närheten av Kristianstad?

Di
@soom han finns i Gualöv strax utanför Bromölla, han drar upp massor av småplantor varje år och sedan visar han upp de större han har i trädgården, det är en vanlig villaträdgård men vi har åkt dit i flera år (och faktiskt aldrig varit med om att han inte va hemma) Du kan söka på Lennarts Fuchsior i Gualöv på Facebook :)
Dit måste jag åka! Han säljer en 30 år gammal fuchsia med fantastisk fin stam för 500 kr :nailbiting: Hoppas den är såld innan jag kommer dit för annars måste jag köpa den, och det är inte riktigt vad föräldrapenningsekonomin behöver just nu :p

Tack men Helsingborg är för långt (misstänker jag, jag har en gnagande känsla av att det kommer att bli en längre roadtrip än vad han tänkt sig... han har många bra egenskaper men planering är inte en av dem). Vi utgår alltså ifrån Falun och jag antar att 50:an/E4 är kortaste vägen.
Då får du hålla tummarna för övernattning i Götet, så blir det både Helsingborg och Kungälv för din del. Då kan jag även rekommender Bräckboden (Göteborgskex). Så har ni färdkost ;)

Då får du hålla tummarna för övernattning i Götet, så blir det både Helsingborg och Kungälv för din del. Då kan jag även rekommender Bräckboden (Göteborgskex). Så har ni färdkost ;)

Ser han till att den här odysséen inkluderar Göteborg också skriker jag (och kommer att kräva att han köper många havskräftor till mig ;)). Resan hem med Volvovalpen den gången var INTE rolig (vi var karavanledare i 70, den vill man inte köra snabbare). Vi skulle till Dorotea... :nailbiting:

Om det inte blir för lång omväg kan jag inget annat än rekommendera att åka över Säter mot riddarhyttan och ut i Lindesberg istället för att åka ludvika-Kopparberg :meh: trökigare väg än via Kopparberg får man leta efter! Mycket tung trafik, mycket 70-90-70 och obefintliga omkörningsplatser... Fast, ni kanske är rutinerade så ni vet bästa vägen neråt :p själv har jag ju åkt ett antal gånger från Dalarna mot Kristianstad och hatar att åka via Kopparberg :o :cautious:

tror det finns någon handelsträdgård i Klippan/Krika/Ljungbyhed/Åstorp eller i området däromkring...

Om det inte blir för lång omväg kan jag inget annat än rekommendera att åka över Säter mot riddarhyttan och ut i Lindesberg istället för att åka ludvika-Kopparberg :meh: trökigare väg än via Kopparberg får man leta efter! Mycket tung trafik, mycket 70-90-70 och obefintliga omkörningsplatser... Fast, ni kanske är rutinerade så ni vet bästa vägen neråt :p själv har jag ju åkt ett antal gånger från Dalarna mot Kristianstad och hatar att åka via Kopparberg :o:cautious:

tror det finns någon handelsträdgård i Klippan/Krika/Ljungbyhed/Åstorp eller i området däromkring...

Vi har åkt den vägen till leda, ja :D Det hela är min käre mans idé så han får navigera, jag lägger mig inte i. Han brukar vara sur nog ändå när saker krånglar och det lär de göra :laugh:

Östra Sönnarslövs plantskola/Öspab, ca 2 mil sydväst om Kristianstad. De har även Öspab Växtvaruhus i Hässleholm. Jag har inte varit där själv, men tror att det är en bra plantskola.

Annars rekommenderar jag också Flyinge plantshop - fast det är ju en bra bit från Kristianstad.

Solhaga har bra säsongsväxter, på perenner tycker jag inte de är så bra, däremot finns det mesta annars där (krukor, prylar, trädgårdsmöbler etc).
Ska du köpa perenner så åk till Öspab i Östra Sönnarslöv (och passa på att kolla på Höge Väg som leder upp till Maltesholm:love:).

Om du gillar pelargoner måste du åka till Flädergården i Vinslöv!

På Blomsterlandet fyndar jag ibland, de har kvar en hel del av personalen från när de var fristående (som är inköpare) och när det gäller vedartat tycker jag de kan ha en del kul. De brukar också ha ett bättre sortiment på rosor.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 055
Senast: malumbub
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 859
Senast: Oh_really
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama