Highlight?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pampelutten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 969
P

Pampelutten

Undrar lite över Highlight. Har funderingar över att använda honom till mitt Amiral-Krevad sto. (Om jag betäcker om...) Hon är en ganska rejäl dam på 1.68. Mycket bra rörelser och prestationsdiplom i hoppning. Väldigt trevlig i psyket men har ju en del "knepigt" bakom sig. Har en väldigt snygg men inte helt lätt son efter Warsteiner. Har fått för mig att Highlight lämnar bra psyken, någon som vet om det stämmer?

Sv: Highlight?

Hej han är en underbar häst min dotter rider honom nu och försöker kvala till junior Sm har bara ett kval kvar.Han är jättesnäll och trevlig rör sig jättebar och framför allt så snäll på tävlingaran man glömmer bort att han är hingst såå goo är han .Vi har även en avkomma efter honom som är 7 år och lika snäll och goo som far sin så det är inget dumt val du gör.mvh lotta

Finns det inga andra som har erfarenheter av avkommor till honom? Det skulle vara roligt att veta när jag för en gångs skull funderar på en äldre hingst?

Jag vet att Highlight är nämnd i en massa trådar. Prova sök på dem så får du säkert mer kött på benen ;). Lite förkortad info som jag har fattat det: Han är snygg, trevlig, lämnar snygga trevliga avkommor, ska helst användas på lite modernare/lättare ston. Han ligger bra till i Blup...Jag har ingen erfarenhet av honom alls..
U

jag har haft två highlight avkommor på mitt sto. de är helt underbara. jag har den ena kvar som är fyra i år. den var 5:a på riksföl och visades på 3-års förra året. hon blev klass 1 som gångarts häst och tyvärr blev hon lite trött i hoppningen så hon blev bara klass två. men hon är pigg och vaken en dröm att rida. man vill liksom aldrig sluta. hon bara vill mer och mer hela tiden. så nu matchas hon för tävlingsdebut iaug. så honom kan jag verkligen rekommendera. mamman till mina är ett holsteiner sto av gamla typen 1,65 hög och avkomman är väldigt ädel och kanon bra i huvudet.

Mitt sto Trolla fick en hingst efter Highlight år 2000.
En alldeles underbar individ som fick 46 p, endast 4 v gammal.

Trolla själv har prestationdiplom i hopp och är AB premierad med 38p.

Valde Highlight pga av han rykte om att han lämnar trevliga avkommor och är otroligt trevlig själv. Sedan har han ju sen dess blivit höjd i värdebokstav om jag inte minns fel - pga att han lämnar bra avkommor, både inom dressyr OCH hoppning.

Ska jag betäcka igen - så står han högst på min önskelista!!!:love:

Liknande trådar

Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort... 2
Svar
21
· Visningar
3 829
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 364
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 526
Senast: Marty
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst... 2
Svar
24
· Visningar
3 792

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka