Highlight - Dirco, Highlight - Dirco...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
P

piggis_83

Ja det är frågan. För tillfället står det väl mellan dessa två, vet inte vilken som kan bli bäst.

Vet egentligen mest om Dirco, men Highlight verkar ha ett härligt temperament. Frågan är hur bra "gång" det är på Dirco-avkommor, även om jag vill ha en hopphäst vill man ju gärna att den kan gå skapligt i dressyr oxå.
O så vill jag ha en ädel, lätt i typen, men inte för mkt nerv, inte för stor.
Vilken tkr ni är mest tilltalande av dessa 2 hingstar?

Highlight!!! :d Har nedärvt sig både i hoppning och gångarter, i alla fall vad som visat sig hittills. Vad har du för stam på stoet?

Håller med alla och säger Highlight! Helt klart!

Han har bevisat vad han nedärver tusen gånger mer än Dirco. Det är ju två olika typer av häst ju...

/C

Highlights avkommor är ju äldre än Dirco´s...så lite orättvist att bedömma två så olika individer kanske?Sett en del fina föl efter honom.

Fölen efter Dirco som jag sett har varit härliga individer med massa,storlek och utstrålning.

Min pärla e efter Hertigen-Sombrero.
Jag är rädd för att Dirco kan ge mej en för stor häst. Har pratat med D:s ägare som sa att jag får ingen liten häst, men en högställd o ädel.
Ska nog iallafall ta och ringa till Highlights ägare o se vad de tycker. Det är mycket möjligt de vet vem min häst är, då är det ju bara bra :)

Frågan är om jag kan vänta tills Highlight ska visas på Hingsttåget i Tingsryd, el om jag betäcker tidigare (om det nu blir han!). Vi får väl se när hon brunstar.
Vet någon om jag kan åka till Hästak för inseminering om jag väljer Highlight? Eller om jag ska åka till Ronneby till deras egen station? (Har närmast till Hästak).

Du slipper nog stationsavgiften skulle jag tro om du väljer den station där Highlight står på.

Kul min fd hovslagare hade en fin fölis med just den kombinationen...dvs Highlight-Hertigen...hon var jätteflott!

Häftigt! Ja lite bra gener har hon väl förhoppningsvis. Hon e moster till sveriges bästa stoföl -02 o hennes halvsyster (samma mamma) vann gångarterna på 3-årstestet här förra året :) O hennes helbror går svår fälttävlan nere i schweiz el österrike kanske det är :confused:
Måste säga att jag e väldigt sugen på Highlight :bow:
Min hästs förra ägare o jag hade morgonfodringen i morse, så han tyckte oxå highlight...

Hej!
Blev det Highlight ?.
Har ett helt underbart 3-årssto efter honom!

Såg en jätte-trevlig unghäst efter Highlight för två år sedan, den var nog fem då tror jag.
Hade både gång, utstrålning och hoppförmåga.
Kommer dock inte ihåg mödernet.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
279
Senast: MML
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 562
Senast: Queen
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 840
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 647
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025