Hidden Chronicles

Tramptass

Trådstartare
(Finns på fejsbok ;))
Hur som helst, jag har fastnat i detta spel men funderar över sakerna som hamnar i förrådet.
Kan man inte ta fram och använda dom när man behöver?
Eller är jag bara trög? :o
Tex så står det "skorstenssten 2/10". Måste jag då ha 10 innan jag kan använda?
Jag tolkade det som att jag hade två däri men utrymme för tio.
 
Sv: Hidden Chronicles

Ja du har 2 av tio. När de behöver så hämtas de grejorna som behövs för byggnaderna automatiskt. Grejer som du får och som kan användas ute på tomten kan du placera ut själv.
 
Sv: Hidden Chronicles

(Finns på fejsbok ;))
Hur som helst, jag har fastnat i detta spel men funderar över sakerna som hamnar i förrådet.
Kan man inte ta fram och använda dom när man behöver?
Eller är jag bara trög? :o
Tex så står det "skorstenssten 2/10". Måste jag då ha 10 innan jag kan använda?
Jag tolkade det som att jag hade två däri men utrymme för tio.

Välkommen till ytterligare ett nördspel på FB! :)
Du har dina saker i förrådet, och de flesta behövs när du ska bygga byggnader som är en del av uppdragen. Maxantalet är bara hur många du kan ha i förrådet samtidigt och inget du behöver "fylla upp". Däremot dyker det upp hus du ska bygga och då behövs spikpistoler, målarfärg, takpannor mm. Ett tips är att skaffa så många vänner som möjligt - gå in på deras ordinarie FBsida o kolla efter "ledtrådar" och även andra önskemål - då får du mera saker själv! Och använd "fråga vänner" knappen så ofta du kan - det är brist på saker i förrådet som gör att du ofta inte kommer vidare i spelet.. Ledtrådarna behöver man för att kunna expandera utrymmet runt herrgården och de får man bara via sina vänner!
 
Sv: Hidden Chronicles

Här är en till som fastnat lite lätt :p
Har igentligen bestämt mig för att ge upp spel som kräver aktiva grannar, men ändå så faller man dit :grin: (har 1 riktigt aktiv o några som spelar ibland)

Annat skoj spel är Magic Land =)
 
Sv: Hidden Chronicles

Här är en till som fastnat lite lätt :p
Har igentligen bestämt mig för att ge upp spel som kräver aktiva grannar, men ändå så faller man dit :grin: (har 1 riktigt aktiv o några som spelar ibland)

+1 på det. :p Tror jag har en vän som spelar Hidden Cronicles, det är hopplöst. :p
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 674
Senast: Tiffany
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 617
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp