Meibla

Trådstartare
Hmm..
min valp hickar väldigt ofta. Minst 1-2 ggr/dag. E det normalt eller ska man kolla upp det? :confused:

Har aldrig vart med om en hund som hickar lika mkt som hon gör.

Senast ändrad:
Sv: Hicka?

När min valp kom hit så hickade hon mycket. Säkert 3-5 ggr per dag. Nu när hon är ca 4 månader, så hickar hon kanske 1 ggn per dag. Så jag tror inte det är något du behöver vara orolig över.
Har märkt att det går över fort om man gör något.

Senast ändrad:

Min valp hickar också ofta, minst varje dag. Men det försvinner också så fort man hittar på nåt med honom.

Det gjorde min också, det gick över när hon vart äldre. Efter 6 månader händer det nu ytterst sällan. Det verkar alltså helt normalt att valpar gör så, du kan ta det lugnt!

Vår valp hickar också flera gånger per dag. Jag var lite orolig jag också för att det skulle vara något allvarligt, men det verkar alltså vara helt i sin ordning, eftersom så många valpar gör det.

Min bebbe hickar oxå... tror inte det är ngt onormalt.

Min valp hickade också typ 2-3 gånger om dagen, nu när hon är 6 månader hickar hon nästan aldrig. Så det är nog helt normalt under valptiden!

Skönt och höra att det inte bara är jag som har en hund som hickar var 5:e minut :D

Valpar är som människobebisar - inte riktigt färdiga inombords och när de är små hickar de ofta. Min 8 månadersvalp hickar varje gång han varit ute i kyla och kommit in igen, det går över om man virar in honom i en filt (precis som med bebisar som inte heller gillar att bli kalla om lillmagen).

Exakt, som Mimmipigg skriver. Då de blir kalla om magen, vilket de blir lätt då den är så kal, får de hicka.
Men åååå vad underbart med valp.... Längtar tillbaka...!!!!!!!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Mulles_matte skrev:
Hmm..
min valp hickar väldigt ofta. Minst 1-2 ggr/dag. E det normalt eller ska man kolla upp det? :confused:

Har aldrig vart med om en hund som hickar lika mkt som hon gör.
Min tik heter Ticket, men vi kallar henne för Hicket för att hon hickade så mkt som valp. När vi var och tittade på valparna var det så att man nästan var orolig att de skulle få hjärnskakning eller något i den stilen.
Valparna låg alltid i en hög uppe på vår blivande tik och hela valphögen hoppade i takt med ett dovt hickande därifrån botten av högen :rofl:

Hon hickar fortfarande till och från (4-5år gamal nu) ibland när hon druckit mkt och fort eller liknande men det är inga problem.

Mvh
Björn

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna