T
tequilalove
Hej! Min häst är jätte het vid hoppning. Jag tycker att hon är lugn när hon skrittas upp men såfort man börjar trava så vill hon galoppera. Om man sätter sig ner i sadeln tror hon att det betyder att hon får börja galoppera. Hon är ganska stark men inte så att hon sticker och att jag inte har kontroll. Direkt när hon får galoppera så blir hon lugn igen, och kan galoppera ganska.
1. Gör hon så för att hon tycker det e jobbigt att trava?
snart börja träna för tränare och tror att det kommer bli bättre då. Hon är fd hopphäst, men hennes förra ägare hade henne som ett projekt, att göra henne mer harmonisk.
Sen har jag aldrig lyckats få henne gå i form. Jag personligen tycker det är lättare att få en häst gå i form som man behöver driva på, eftersom man ska arbeta med ben och säte och inte tyglar. Jag har ju fullt upp med att få henne lugn med tyglarna ändå, så det räcker.
2. Hur ska ja få henne att söka sig i form?
Tack på förhand
1. Gör hon så för att hon tycker det e jobbigt att trava?
snart börja träna för tränare och tror att det kommer bli bättre då. Hon är fd hopphäst, men hennes förra ägare hade henne som ett projekt, att göra henne mer harmonisk.
Sen har jag aldrig lyckats få henne gå i form. Jag personligen tycker det är lättare att få en häst gå i form som man behöver driva på, eftersom man ska arbeta med ben och säte och inte tyglar. Jag har ju fullt upp med att få henne lugn med tyglarna ändå, så det räcker.
2. Hur ska ja få henne att söka sig i form?
Tack på förhand