spunoutsofar
Trådstartare
Hejhej! Jag ska förhoppningsvis bli medryttare på en ponny, avlad hopp-ponny men pga utläkt skada rids hon bara i ut eller i dressyr. Dock märks det VÄLDIGT på henne att hon är menad för hoppning (hon är importerad från Holland och är förmodligen riden väldigt hårt och motsägande) då hon är väääldigt pigg och taktar mest hela tiden med huvudet väldigt högt Otroligt känslig och välriden dock, man känner att hon kan om hon bara lugnar ner sig. Detta blir alltså första gången för mig på något år där jag rider konstant och innan detta har jag varit medryttare på lata fjordingar så har inte riktigt behövt rida på samma sätt som nu. Hon går med huvudet högt hela tiden och taktar och det tog mig en timme att få henne att slappna och sänka nacken osv. Har ni några tips för att lugna ner heta hästar? Självklart kommer jag ju lära mig mer allt eftersom jag lär känna hästen men jag tar gärna emot så många tips jag kan få
Edit: Hon är absolut inte stark och hon drar inte iväg eller något. Jag har liksom full kontroll på stopp-knappen men inte lugnanerdig-knappen om det är logiskt
Edit: Hon är absolut inte stark och hon drar inte iväg eller något. Jag har liksom full kontroll på stopp-knappen men inte lugnanerdig-knappen om det är logiskt
Senast ändrad: