S

spanglish

Jag har en hopp-häst som är väldigt het och snabb i gallopen. Hur ska jag få honom att lungna ner sig och få en långsam men fortfarande energisk gallop? Så som han galloperar nu kan jag inte kontrolera honom särskilt bra..

Sv: Het Häst

Hej!
Jag har samma problem med mitt sto. Hon är helt underbar för övrigt men det går knappt att hålla henne i galoppen eller när man ska hoppa. Dessutom blir hon lite stressad av vanliga hinder.
Jag tränade för en bra tränare som tipsade mig om att det var viktigt att man red med väldigt låga händer för att hästen fick styrka när jag red med höga händer. Brukar träna väldigt mycket markarbete med henne, mest bara på volter. Av- och ingångsättningar är också kanon. Jag tror att de lugnar ner sig när man har koll i markarbetet. Jobba först och främst med traven och skritten och sedan tror jag att galoppen kommer. Jag hoppas iaf det. Så jobbar jag min häst men man får ha tålamod, inte min starkaste dygd. Min häst vet inte om att man kan bli trött. Hon kan springa ihjäl sig om man låter henne göra det.
Lycka till med din pålle och ge inte upp.:banana:

Sv: Het Häst

mycket halvhalter brukar vara till bra hjälp-i alla gångarter. det håller hästens fokus på ryttaren och är ju nycklen till god balans och bärighet

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Lejd
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 953
Senast: Sel
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 294
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
376
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama