hes valp...?

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 068
D

DuploBit

Jag har just nu en kull hemma på 2 valpar. 1 Helt frisk och vanlig. Den andra feisk, men ändå är det något som inte riktigt stämmer.

Han tappade 65g sina 2 första levnadsdygn. Han låg och snuttade på juvret men fick inte i sig något. Jag började stödmata och efter 1,5 vecka var han ikapp och åt som vanligt från mamman.

Men nu när han är större och springer runt har jag upptäckt att han inte kan pipa eller skrika. Han låter som om han har vart förkyld hela sitt liv. Han är superhes! skälla kan han utan problem.

Han har inte gomspalt, han är inte seg, han är inte mindre än den andra, han är inte heller mindre aktiv än den andra.
Trotts att när dom leker så låter han som ett ånglok, men verkar inte trött för det. Lungorna låter också normalt. Nu senaste nätterna har han börjat kräkas också. Men han är lika glad ändå. Ingen vätskebrist eller trötthet påvisas.

Jag ska till vet. På måndag. Men tänkte bara höra om någon har liknande erfarenheter.

// M

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 163
Senast: valpköpare
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 432
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Långt men jag hoppas ni orkar läsa ändå! Vår nyss fyllda 1 åriga golden har på sista tiden haft lett att jaga upp sig i förväntan...
Svar
5
· Visningar
2 626
Övr. Hund Precis som rubriken lyder så är det några kompisar och bekanta till mig som tycker att min hundvalp är fullkomligt galen :crazy: Hon har...
2
Svar
25
· Visningar
3 925

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund

Hästrelaterat