Andra tycker min valp är galen..

Sv: Andra tycker min valp är galen..

Ha ha , du är inte ensam!

Jag har en jack russel på 9 månader som oxå är galen, eller har stor livsglädje.
Att vissa tycker att man har en galen hund beror nog helt enkel på som många skriver att de inte är vana vid dess härliga aktiva raser.

Min pojkvän håller ibland på att bli tokig på min buse, och jag tycker han är rätt lugn jämnfört med min förra hund (oxå en russel).;)

Så alla tycker vi olika! Bara hunden kan koppla av och vila emellanåt så är det ju ok. De ska ju va aktiva, om min skulle ligga och sova alla timmar utom de som tillfällen som vi ska ut och gå/träna m.m. så vore det ett stort fel.
Måste ju få leka, busa och upptäcka världen.:D

Så länge du känner att du har koll, och hunden kan koppla av så den inte blir sönder stressad så är de helt lungt.

Jag bor i Kungsängen/Upplands-Bro ligget typ tre mil norr om stan på pendel linjen som går mot bålsta. Men vi är på väg härifrån nu då min sambo fått jobb på annan ort.

Ämelie: Vad skönt att höra! Då är hon en helt normal gårdshund mao :D Förhoppningen är ju att jag också ska kunna göra ett bra jobb så hon blir väluppfostrad som vuxen!

kl.
Tack alla andra som svarat, det verkar finnas hopp för mig och min valp i alla fall! Blev bara så ställd när flera stycken har sagt att de aldrig tidigare träffat på en valp som är sååå vild.
Men det är väl som flera stycken redan skrivit att alla letar efter olika saker i sin hund, det är väl därför det finns dom som uppfattar min valp som extrem.

Jag är så sjukt nojig när det kommer till att låta henne leka med större hundar haha. Men hon har faktiskt fått leka med syrrans hoffe-tik :o Fast den leken går ut på att hoffen tar ett gosedjur i munnen och springer iväg för att Aska ska jaga henne. Ser rätt roligt ut :D

Haha.
Det gäller att hitta rätt storhundar bara. Ivan fick hälsa på en BC idag, det gick jättebra. Hon var intresserad, men inte för på och hela umgänget gick i princip ut på att Ivan sprang efter hunden när jag och ägaren beslutade att fortsätta promenaden tillsammans.
Väldigt odramatiskt ;)

Min jrt har en Cane Corso till bästis! Va oxå lite nojjig i början för min lille skulle bli skada, men det har fungerat kanon! Nu är det snarare tvärtom att den store är för snall och mesig. Trots att min blir lite väl hårdhänt och jobbig så säger han inte ifrån.
Men de har så himla kul ihop, fungerar hur bar som helst. Tror det är som Blueberry skrev - gäller att hitta rätt stor hund bara.

Jag har en lancashire heeler på nu 5 mån och han är precis som du beskriver. Full rulle i 100% när det händer något men fullt kapabel att slappna av och har också ett mellanläge. Men folk ser bara det förstnämnda...

Bor i Vallentuna om du vill ha valpträff nån dag. :)
Jag har också en jaktgoldentik som är väldigt bra med valpar. Mycket odramatisk. Förutom att hon är för tok på snäll mot mitt lilla monster...

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 822
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 473
Senast: Trassel12
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 375
Senast: Acto
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 318
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna