Herregud..tänk att det var ett år sedan...

MrsScabtree

Trådstartare
... den här lille skitstöveln föddes!

DSC_6613.jpg

Jag minns så väl första gången jag var hos uppfödaren och skulle titta på de 4 små kräken och föll som en fura för den enda som inte hade fått upp öronen riktigt ännu. Syrran fick jag ju inte ta, och näst efter henne stod ingen tvekan om att det var kaxpelle som skulle hem till mig. Jag blev välkomnad med att bli kampad på, hoppad på, morrad på, skälld på...I was in love :love:
DEN ska jag ha sa jag! Och så fick jag det :)

5 veckor senare skulle han hämtas och när Grima som var med förstod att vi faktiskt skulle ta hem honom förvandlades hennes annars mycket livliga, pigga och flamsiga ansiktsuttryck till sten, vilket inte förändrades på två veckor. Hon ignorerade det lilla äcklet totalt. Lilla äcklet tyckte dock att det var skitballt att få komma till ett nytt hem och få en alldeles egen schäfer!

Kom an då! Väff! Väff! väff väff väff!!!!
DSC_6547.jpg

Du e så häfftig, jag vill göra precciiiiis som du. (Grima varken ser eller hör vad-det-nu-än-är-som-försöker-få uppmärksamhet

DSC_6539.jpg

forts...

Sv: Herregud..tänk att det var ett år sedan...

..han kunde naturligtvis massor redan från början. Tex att förstöra sina koppel

DSC_6577.jpg

Och ett otaligt antal tofflor, strumpor, blomkrukor. Dessutom har han sedan mycket låg ålder behärskat skällandets konst. Finns det något som är roligare än att ligga under ett trångt utrymme och skälla som en idiot?..

Nåja..det HAR ju hänt att han sovit ibland också när han inte terrat mig, husse eller sin schäfer.

DSC_6799.jpg

Men ja..den blev Grima skendräktig och kom plötsligt på en morgon att hon måste ha valpat under natten. En vit alldeles bedårande rufsig liten valp blev det visst! :laugh: Sedan dess har hon varit stolt mamma över denna mycket ovanliga vita tasmanske djävulen. Dom är oskiljaktiga :love:

Men GÄSP vad jobbigt det är att vara morsa

DSC_6618.jpg

forts..

...

Under uppväxten vart det inte sämre. På både gott och ont växte lillskitens självförtroende mer än kroppshyddan...rottisar är väl ingen match...

Ian_knut3.jpg

...inte matte heller för den delen..trots tagen på bar gärning

"MEN FÖR I HELVETE NEJJJJJJJJ!!!" ....*döv vit hund*

DSC_2558.jpg

Ja vad ska man säga. Han är ju aldrig någonsin ren iaf....*bitter*

Fast vi har kul ändå :)

DSC_2620.jpg

Den 6:e November klarade vi tex anlagsprovet i viltspår när han endast var 10 månader med mycket god kritik. Månne det vara en blivande stjärna? Han kanske inte lyser vit men nog gnistrar det om honom ändå :love:

Ian_skogen.jpg

Och nu 2 månader senare fyller han alltså ett år redan. Grattis på dig skitstövel! :love::love::love:

DSC_3315.jpg

Härlig läsning, du skriver på ett underhållande sätt :bump:

Och fina bilder som vanligt. Och ett grattis till Ian också :love:

Härlig text och underbara bilder!

Stort grattis till det lilla charmtrollet.

Klart han är en liten stjärna!

Härligt skrivet och jättefina bilder!! Bägga dina hundar verkar så fantastiskt charmiga och trevliga och duktiga!

Grattis Ian

Jag gillar verkligen hur du skriver, MEN jag kan inte riktigt förstå att han redan är ett år gammal :eek: :confused: Han var ju pluttig nyss?

Hur som helst, grattis till Ian! Pussa på honom från mig :D

Men vad gullig han är!

De växer så himla fort!

:rofl: Kul tråd, fick en del skratt...

Men, Ian är ju nästan jämngammal med min Sigge trodde jag! Redan ett år, min är ju bara ett litet skräp fortfarande...

Åh vilka härliga kommentarer, Ian tackar naturligtvis (o)ödmjukast! :p:D

Grattis Ian! Bilderna var ju heeeeelt bedårande och charmiga! :love:

Grattis Ian! (och jag kan inte heller inse att han redan är så stor, tiden går fort!)

Liknande trådar

S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 016
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka