Hermanstorp 28-29 juni

Sv: Hermanstorp 28-29 juni

Jag o Tello ska :bump: så håll utkik efter en nästan svart pålle med grön pilot som förmodligen kommer tycka att du och alla andra hinderdomare är skitläskiga :eek:. Vi rider i 100-klassen.

Hihi, vet inte om jag gills eftersom det är min hemmaklubb med... :D
Men iallafall så startar jag Lätt klass på kat 1 ponny. Titta efter en skäck ^^,

Jag ska i 100m klassen. Vill du vara helt säker på att se oss så se till att sitta vid ett hinder innan graven, vi har inte kommit längre än så senaste tävlingarna :angel:

Men förhoppningsvis ska det gå bättre denna gången. Hon har kommit över sin gravskräck på träning nu iaf. och börjar till och med tycka de är roliga att hoppa :D

Även jag och syster beger oss till er för att rida 100-klassen. Risken är tyvärr ganska stor att jag blir fast vid vattnet..han går hur snällt som helst i vatten och även vanligt (dropp) nedhopp går problemfritt. Men är det nedhopp med stock på toppen eller hinder framför nedhoppet så är det värre.. Då förstår han liksom inte hur han ska ta sig ned..:crazy: Lite synd då han är klockren på allt annat. Men HKRK har (hade iaf för några år sedan) ju en trevlig och inbjudande bana så om man får många bra språng innan så hoppas jag att hans självförtroende är på topp så att han vågar skutta ned även i vattnet. Ska oavsett bli jättekul att rida där igen, var ju några år sedan sist! :laugh:

Vad heter din pålle egentligen? Har nog lite dålig koll på vilka ni är :).
Hoppas iaf hon har kommit över gravskräcken :laugh:

Hihi, ja för typ 100 år sedan. Eller tja, 3-4 år sedan iallfall. :D

:D vi kommer oxå två kat I i lätt klass, dessutom drar vi med oss 4 hästar med EW i sadeln från skurup...;)

Jag ska!!

Ser ni en liten fux som sprätter runt och ser allmänt vild och svårbromsad ut med en grön ryttare på ryggen så är det gissningsvis oss ni tittar på. Vi ska rida 100

Gissa om jag var överlycklig när unghästen fullkomligt sket i allt vad gravar hette på de första träningarna :bow:

Hoppas det går bättre denna gång och att vi få se er :bump:

Det gjorde min också, två första tävlingarna bara galopperade hon över gravarna som ett lite större galoppsprång.
Nu helt plötsligt tror hon det bor monster i dem som äter alla hästar inom 10m avstånd :angel:
I gärds senast hoppade hon hela banan klockrent ända fram till graven (som hon har hoppat flera gånger utan att blinka på träning) där var det tvärstopp flera meter innan...

Men nu idag har vi hoppat varenda grav på banan här hemma och det gick jättebra :laugh: Så jag hoppas hon kan vara lika duktig i helgen också

Nej, säg inte så :eek: Jag reder inte ut honom om han inte forsätter vara så okomplicerad ju :p

Vad bra iaf att det känns fint inför helgen. Tänk bara på alla fina språng hon gjort nu så ska det nog gå fint :)

Ska bara åka med en kompis och kolla men man blir ju allt sugen på att rida själv :p Kompisen rider 90-klassen.

Lycka till alla som ska tävla :D

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 032
Senast: shebeen
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
571
Senast: Mli
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 935
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
622
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka