Hermanstorp 28-29 juni

Sv: Hermanstorp 28-29 juni

Tja, Paris & hästar verkar inte gå ihop. Testa att köra bil med släp & lagom till Paris kokar motorn efter ett par varv på ringvägen (högst ofrivilliga). Och då hade vi väl några enstaka mil kvar att köra ner till Pau (i sööööödra Frankrike...), som fick avklaras i ca 80 km/h. Jättekul var det.

:grin:

Hahaha :rofl: Jag tycker mig ha hört talas om denna resa förrut :angel:

kl

Terrängen var med jättebra, dock var den lite för lättsprungen för ponnyn och hennes tempo, jag vill inte riktigt störa henne när hon känns så balanserad och lagom taggad. Med 6.8 straff för tiden sjönk jag som en sten i listan, som var väldigt kompakt med 2 straff mellan ettan och sexan. :D
Iallfall var jag nöjd, det är verkligen galet kul att tävla fälttävlan :d

Gissar det var ni som hade den "näst snabbaste" tiden??:grin: Emma tyckte H. var super och flöt på i ett jämnt bra tempo, vi bredvid funderade ett tag på varför hon inte öka lite fram till grisarna.. tur att hon inte lyssnat på den instruktionen, ha ha. Eftersom hon red in 34 sek för snabbt... Det är svårt att få ihop tempo på två så olika ponnier,, en 138,7 och en 148....
Men lycklig var hon - och tyckte det var superrundor båda.
Ses vi den 12e? Skurup..
:bump::bump::bump:

Ja, vi ses i Skurup :D
Ska försöka ge mig på den första *-niga klassen, vi får se hur detta slutar :o:laugh:

Donnatello, din häst var ju häftigt :D

När jag blåste innan hinder 4 när ni kom nedför backen så spanade han in oss och glodde på oss flera galoppsprång innan han tittade framåt igen. Det var EN häst till på hela dagen som reagerade och tittade något språng innan den fokuserade på ryttaren igen. Gud vad kul vi hade åt det efteråt eftersom du sagt han kunde vara tittig på bla funktionärer :rofl:

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 033
Senast: shebeen
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
571
Senast: Mli
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 935
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
622
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka