Hermanstorp 14-15 maj

Sv: Hermanstorp 14-15 maj

Förra året var det diffusa hältor som de aldrig blev riktigt kloka på, var på flera olika kliniker innan de hittade att det satt uppe i höften på henne, och efter att de hittat och behandlat det så har hon varit fräsch och gick nu Tågarp och Gärds. Dagen efter Gärds var hon halt, bristning i ett ledband vä framkota. Inte för att jag vet vad det innebär, men har kanske mest troligen hänt på tävlingen?

Ja men visst skulle du vara i starten? Tänkte på det när vi åkte dit men hade totalt glömt det sen i regnet:angel:

Jag hänger inte riktigt med i det här med stilfälttävlan, hur räknar de poängen?
Dressyren fattar jag, inte hur de räknar exakt men man såg ju % så det var inte så svårt att översätta;) Hoppnignen fick man (var det 24 poäng?) om man var felfri. Men sen i terrängen då?

Vi tog tiden på lördagen, jag hade flax och skrev ner och rapporterade tider så jag satt i släpet medan de 3 stackars tidtagarna fick springa ut till starten för varje häst. Ni var iaf jättefina innan ni startade och när ni kom i mål! Något mer såg vi tyvärr inte men jag blev glad när det lät som att du kommit genom vattnet :D

Ang stilfälttävlan har jag faktiskt ingen aning :o Men det ska väl stå i något dokument på ridsportsförbundets hemsida tror jag?

Tidigare har det nog räknats för hans för i torsdags lades funktionen in i equpie om jag förstod det hela rätt. Tur vi har en grymt kall datornisse som fick agera försökskanin i helgen.

Det har jag med...i telefon förstås!;):D Och jag grattade förstås till första segern på Pärlan!:bump::bow: Himla roligt speciellt med tanke på att dom hade de högsta stilpoängen i terrängen även jämfört med andra avdelningen!:banana:

Ja, skitkul! Jag försökte höra stilpoängen och det var 6,x och 7,x hela tiden, och så fio 8,3 :D

Ja säkert på tävlingen. Trist men hoppas hon håller nu då, det är ju en jättefin häst!:love:

Nu har jag och vita/rosa hästen också varit i hermanstorp!

Vilken fin bana!

Trevligt folk, bra flyt och nästan bra väder;)

Och att sluta på sitt dressyrstraff gör inte ont!! :bump:

Och mina klubbisar tog med sig fina rosetter hem efter dunderfina ritter.

Kul!! Vi kommer igen!

Var det du som hade mörkrosa på hela alltet :D Seriöst satsat :D

Jag höll nästan på att säga "shit, vad rosa!" när jag rapporterade från hinder 3 men hann som tur va inte slå på radion :D

Det är vi det!

Jag är van vid alla sorters kommentarer så det e lugnt:D
Tycker bara att det är lite kul att köra på att sticka ut lite.
Vi är mörkblå i hopp och dressyr så lite kul får man ha!

Vi finns nog i många småtjejers kameraminnen...

Vilket hinder satt du på?? 3 såg jag nu, där kom vi löjligt fel men hon kämpade, hon älskar terrängen!

Men då gick det väl bra för er va? Eller har jag blandat ihop namnen på hästarna nu tro :D Vann du möjligtvis din klass?

Jag tror nog att just småtjejerna som kom för att hälsa på oss senare såg dig och blev överlyckliga :D

Tyvärr vann vi inte, så du har nog blandat ihop lite...kom 21a...
Hon vill inte riktigt bjuda till i dressyren än för sådana topplaceringar, men vi kämpar och tränar på!

Se där, liten fanclub har man då!:D

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 623
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Badger
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 265
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
725
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka