Hermanstorp 14-15 maj

Sv: Hermanstorp 14-15 maj

Det svarar nog övriga ryttar bättre på, jag har inte ens ridit en 90 på häst ännu :D

Men generellt har vi fått mycket positiv kritik genom åren för banorna överlag, att de är inbjudande och utbildande. Starten har krånglat vissa år bara men jag vet faktiskt inte hur det är löst iår.

Den *-iga i Hermanstorp är en perfekt bana att debutera på!:bow: Framåt ridning premieras, fina hinder som hästarna hoppar bra på.

*kl*

Vi (jag och tralala) sitter som tidtagare på lördagen och på den svart-vita palissaden på söndagen som det ser ut nu. Kom gärna och heja på oss :D

Hur er den * bane i Hermanstorp?? Stort, Teknisksvær??

Enligt min åsikt :angel: ser jag den banan som lätt för nivån. Inte stort, inte tekniskt. Jag gillar den 1-stj mest. Den är hyfsad som bana. Jmför man den med Humlamaden är den flera nivåer enklare men samtidigt så gör ju underlag/hinder/sträckning att den inte ger samma framåtridning som Humlamaden. :laugh:

Hoppas de ändrat vid starten för det var inte bra senast vi var där.

Jättetråkigt! Hoppas att prognosen är god iaf:)

KL

Hade tänkt gå banvisningen på lördag morgon, (vid 10 var det va?) men med dressyr strax efter 12 och terräng först vid 18 tiden så tar vi nog lite "sovmorgon" istället...

Var många år sedan jag var i Hermanstorp så får hoppas att jag hittar runt banan med endast banskiss:angel::D

Ja men visst skulle du vara i starten? Tänkte på det när vi åkte dit men hade totalt glömt det sen i regnet:angel:

Jag hänger inte riktigt med i det här med stilfälttävlan, hur räknar de poängen?
Dressyren fattar jag, inte hur de räknar exakt men man såg ju % så det var inte så svårt att översätta;) Hoppnignen fick man (var det 24 poäng?) om man var felfri. Men sen i terrängen då? :confused:

I övrigt är jag mycket nöjd med min häst:love: Resultatet var långt ifrån lysande men det var trots det en sådan där dag där jag bara sitter och fån ler:D Han är så underbart härlig att rida!

Det har jag med...i telefon förstås!;):D Och jag grattade förstås till första segern på Pärlan!:bump::bow: Himla roligt speciellt med tanke på att dom hade de högsta stilpoängen i terrängen även jämfört med andra avdelningen!:banana:

Hur gick det då rent resultatmässigt?? Equipe har ju fått spatt så det går inte att se....:mad:

Jadu är inte säkert att jag kan svara på det:angel:
Dressyren var han fin men snubblade flera gånger i galoppen (??) vilket gjorde att vi tappade fokus lite... (59%) Hoppningen var felfri.
Terrängen vet jag inte, han tittade till på en coffin som låg väldigt mörkt, men tror knappast att de dömde något stopp där. På vattnet blev det lite krångel, men jag hörde bara ett stopp från hinderdomaren... Så jag tror vi tog oss runt med ett stopp och ca 20 sek över tiden.

Med tanke på att han lämnade banan på bakbenen utan att ha kommit i närheten av vattnet i majoriteten av starterna förra året så är jag nöjd;)

Grattis Fio!

Sedärja! Övning ger färdighet o jag hörde att hoppbanan var rätt knepig så det var väl ett jättebra resultat!:banana::bump::banana:

Och min häst kom ju inte till start, skadad - igen... :crazy:

Just nu verkar stackars fodervärden ha fått nog, så ev får vi hem hästen nu igen.

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
671
Senast: Badger
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 563
Senast: Amha
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 640
Senast: Ninnurur
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 273
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar