Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lämnade flotta avkommor med långa halsar, bra gång, ofta svarta.
Nedärvde även struppipning enligt inofficiell källa.
Herkules har väl lämnat en himla massa dressyrhästar, lite hopphästar och en del fälttävlanshästar. Han finns som morfarshingst hos många hästar och har nog gjort sig bäst där. Avkommorna skulle jag tro är ganska mycket häst (om jag tänker på de jag har erfarenhet av) att rida och hantera. Däremot gudasnälla och fruktansvärt kloka.
Jag har en 24-åring efter Herkules som är pigg och glad och frisk fortfarande. Hon har hos oss 2 avkommor och ett barnbarn.
Jag har även haft att göra med 2 st valacker e. Herkules, som båda gick på min gamla ridskola. De funkade bra i verksamheten men de var väldigt pigga och energiska och framförallt hoppglada.
Nedärvde även struppipning enligt inofficiell källa.
Jag har något svagt minne av att Herkules togs ur avlen som Görel säger men att man sen inte såg någon ärftlighet hos avkommorna så därför återinnsattes han igen ??
Mia
Ha, ha, det låter ganska likt Flyinge. Nog har man suttit uppflugen i de där fönstrena i stora hingst och balanserat för att kunna skura, putsa och feja.... Eller hängt som en apa för att komma åt uppepå boxinredningen.