Henri de Rivel hopp exklusiv

J

jojjo_blondin

Har läst lite om sadeln nu, blev riktigt intresserad.
Men vad tycker ni som prövat den i praktiken?

Är mkt mottaglig för tips om andra lädersadlar i samma prisklass :)

Mvh Janna

Jag har en och älskar den. Har haft en likadan innan, men smalare i bommen. Har haft en sån sadel i 5år nu tror jag om inte mer.

Det du ska passa dig för med den sadeln är bossorna de kan vara snedsydda m.m så låt en sadelmakare kolla sadeln direkt efter köp och reklamera den direkt om nåt är fel. har precis reklamerat en jag köpte begagnad och väntar på svar från de som sålt den.

Annars är den jätte skön, ger jätte bra stöd när man hoppar!

Vad bra, ska vara noga att kolla det. Vet inte riktigt hur jag ska köpa sadeln, vill att någon kunnig (sadelutprövare eller sadelmakare) prövar ut den innan köp. Får se om de har den på butiken(erna) här i närheten.
Läste att den hade större stöd, vilket jag gillar.
Var först inne på appaloosan, men den har så små stöd (golden star)

En sadelmakare borde inte ha problem att prova den sadeln på din häst oavsett om han har den inne sen tidigare eller inte.

Japp älskar stödet på den! :love:
Min häst skjuter ifrån så man håller på att flyga av ibland och som regel skjuter hon ifrån mycket annars också så jag är väldigt glad över den sadeln.

Jag har också en HdR hopp exclusiv och jag älskar den sadeln! Jag använder den bara när jag rider ut - vilket tyvärr inte är så ofta - men jag intygar härmed att jag haft stor nytta av knästöden. Min Best är mästare på att bocka 7 -8 gånger på raken... :D

Immer

Vad bra :) .
Tyvärr är våran sadelmakare väldigt svår att få tag i :crazy: men väldigt duktig. Har inte riktigt pengar än, så jag har ett tag på mej att titta runt.
Är det den du har på dina ridbilder? Får gå in och kika iallafall :)

Mvh Janna

Vad bra att det är större stöd. Får åka och kika mpå sadeln om jag kan hitta den någonstans. Någon som vet vart man kan hitta återförsäljare?

Ingen mer som har erfarenhet av sadeln?

Visst är den! Längtar tills jag får tillbaka min hoppsadel, men det lär ta ett tag. :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 488
Senast: MiniLi
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 351
Senast: Acto
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 901
Senast: monster1
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar