Hen hamnar i fokus

Sv: Hen hamnar i fokus

Nöjesguiden inte Nöjesbladet.

Föga förvånande stod jag ut i ungefär en och en halv artikel innan ögonen förblödde.

Jag läste en intervju med sångaren Markus Krunegård. Det bör rimligen inte ligga några som helst tvivel om vilket kön Markus har, inte heller finns det anledning att tro att Markus skulle vilja dölja sitt kön. Speciellt inte då han i artikeln kallar sig själv för "hockeykille". Ändå tycker författaren att Markus i artikeln ska benämnas ett "hen".

Japp - Nöjesguiden ska det vara ;)

Din reflektion över artikeln med "Marcus" är väl ett typexempel hur det blir när allt ska dras över sin spets.... :crazy:

Sunt förnuft får sällan råda.... som t.ex att man vill göra det lagligt för kvinnor att inseminera sig hur som helst för att få barn, medans en ensamstående man inte ens får adoptera - vart tog jämställdheten vägen nu då?

Sunt förnuft får sällan råda.... som t.ex att man vill göra det lagligt för kvinnor att inseminera sig hur som helst för att få barn, medans en ensamstående man inte ens får adoptera - vart tog jämställdheten vägen nu då?

Ensamstående får ansöka om adoption i Sverige. Jag kan inte tänka mig att lagarna kring detta är skrivna utifrån kön och har tagit för givet att det naturligtvis gäller ensamstående oavsett kön. Men du kanske vet mer eftersom du skriver att män inte får det? Även samkönade par får ansöka om adoption. (att det sen inte är praktiskt genomförbart många gånger på grund av andra länders lagstiftning är ju en annan sak. Många länder har extremt många krav för att släppa iväg adoptivbarn från sitt land och dessa regler hindrar nog väldigt många ensamstående överlag och samkönade par också.)

Liknande trådar

Relationer Hur skulle du vilja definiera detta som beskrivs nedan? Under ett år, ganska så exakt har jag upplevt ett otroligt obehag utav en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
10 212
Senast: Lurv
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 342
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar