F
farrebarre
Jag var med om en så hemsk sak en gång och jag skulle hälst av allt ha sluppit det . Min kompis har nyss köpt en häst som är som en ung häst i sättet även om hon är 7 år ( Hon har stått på lösdrift i ca 6år), ja men i alla hade dom hyrt en så kallad " duktig hästmäniska" som skulle hjälpa dom att lasta henne en tisdag här om veckan. Då när dom skulle lasta henne tog han ett kedjegrimmska och fäste i ringen till nackstyket ( i grimman ) och sen drog han den runnt hennes mule, så när han drog kunde hon inte andas och det menar jag verkligen, hon snippade efter luft. När hon vägrade gå in då så drog han kedjan genom munnen och då började jag gråta och gick in i stallet för att jag inte klarade av nå mer. Sen bestämde jag mig för att gå och hämta min häst och när jag kommer ut ur stallet ville jag bara skrika, Riita (hästen) låg med bakbenen under rampen och den där idioten har knytigt fast grimmskaftet längst inne i transporten och släpper inte. När jag har hämtat min häst och är inne i stallet kommer min kommpis in med sin häst, sköblöt i svett, med blod droppande från näsbårrarna och munnen och jag ville bara skrika idioter! så hela dagenefter åt var jag nå så grymt arg på lisa att det inte var sant och det mest idiotiska av allt hade dom bokat honom en gång till. Jag vet inte vad ni tycker om det här men jag blev så förbannad att det inte finns ord till det. Skicka gärna vad ni tycker .