Hemsidor!!

Använder nu för tiden Dreamweaver MX, Southlink DHTML menu och Paint Shop Pro 8 :)
Tidigare använde jag Frontpage 2000.

Jag brukar använda EditPlus för att koda, taggarna blir så fint utmärkta i färg då. ;)

Annars tycker jag att Dreamweaver funkar bra, även "kod"-delen i senare versioner. Så oftast blir det en kombination... :)

Grafiken gör jag i Illustrator och Photoshop, beror lite på vad det ska vara.

Har också testat att göra hemsida i Flash, men orkade inte riktigt... Hade alldeles för dåligt tålamod för att lära mig... :angel:

Notepad (Windows vanliga anteckningsblock) till kodningen, och PhotoShop till grafiken.

UltraEdit32 och MS Script Editor för själva skrivandet.
Skulle vilja lära mig Macromedias Dreamweaver men det verkar så stort och klyddigt så jag tror jag håller mig till att skriva "för hand"... då vet man dessutom vad man gör (förhoppningsvis :D).

Liknande trådar

IT & mobiler Plötsligt kan vi inte gå in på vissa hemsidor på vårat wifi. Tex inte min högskolas hemsida, eller här på bukefalos. Aftonbladet funkar...
Svar
6
· Visningar
379
Senast: Tarnin
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Wille
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
278
Senast: sweep
·
IT & mobiler Ja, det var först igår som jag hörde detta ord. En bekant föreslog en Dongel som lösning på mitt internetproblem. Är det någon här som...
Svar
3
· Visningar
219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka