Hemsidefrågor

M

maverick

Försöker läsa på om hemside-skapande. Om ni var nybörjare vilket program skulle ni använda? Litteraturtips? Och var kan man lära sig mer om hur man gör grafik??
(Har XP och Photoshop) Tack!:bow:
 
Sv: Hemsidefrågor

Tack för svaret! Har kollat runt och förstår att Du är jätteduktig på hemside-design. Men är du säker på att dreamw är bäst för ett komplett blåbär? Idealet är såklart att lära sig koda, det förstår jag också, men jag har svårt att få till den tid det tar. Håller fortfrande på o tragglar med PS. Vad sägs om följande:
INTELLYWEB 1.1 WIN32 SVE CD

Någon som testat? Tydligen färdiga mallar och det, det låter bra :angel:
 
Sv: Hemsidefrågor

maverick skrev:
Tack för svaret! Har kollat runt och förstår att Du är jätteduktig på hemside-design. Men är du säker på att dreamw är bäst för ett komplett blåbär? Idealet är såklart att lära sig koda, det förstår jag också, men jag har svårt att få till den tid det tar. Håller fortfrande på o tragglar med PS. Vad sägs om följande:
INTELLYWEB 1.1 WIN32 SVE CD

Någon som testat? Tydligen färdiga mallar och det, det låter bra :angel:

Jag kollade på www.coffecup.com. Det är mallar att arbeta med och jag tror att det var på svenska med, du kan kolla får du se
 
Sv: Hemsidefrågor

En riktigt bra site som innehåller allt för nybörjaren upp till semi-proffset finns här:
http://www.webmonkey.com/

De täcker allt ifrån design till kodning och tar vägen förbi bildhantering :bow:
 
Sv: Hemsidefrågor

Jag lärde mig att göra hemsidor/kodning i Frontpage (som medföljer Office)

Är likt de andra Officeprogrammen (Word, Excel etc) i layouten och därför lätt att lära sig (tyckte jag):)


En bra hemsida för photoshop är http://www.good-tutorials.com/ (på engelska dock)
 
Sv: Hemsidefrågor

Som nybörjare använder jag BlueFish (finns bara till GNU/Linux tror jag), och lärde mig koda the hard way :) Det tog en kväll att få grepp om det grundläggande vad gällde html/xhtml och css, och sen var det bara att skriva. Man lär sig bäst genom trial-and-error tycker jag.
 
Sv: Hemsidefrågor

jag skulle nog köra anteckningar eller ngt annat program tax. dreamweaver.. gå till biblioteket och låna boken "HTML för dummies"
 
Sv: Hemsidefrågor

http://www.javascript.nu

Dom bästa HTML-kurserna som finns online på svenska, vilket gör allting lättare att förstå. På Photoshop får man bäst resultat av att jobba sig fram själv. Prova leka lite med verktygen och du lär dig. För att göra html dokument, gör i Wordpad och spara som .html
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
633
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 023
Senast: Cattis_E
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
977
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 457
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp