Hemsida UTAN en massa HTML-kodande?

Bansan

Trådstartare
Ja, som rubriken säger... Finns det nåt bra program i vilket man kan göra en hemsida utan att behöva vara HTML-expert?
Något som funkar typ som PowerPoint typ?

Sv: Hemsida UTAN en massa HTML-kodande?

Tja, PowerPoint och så klarar väl av att spara det som visas som html-kod. ;)
Fast det finns nog andra, bättre program för det. MS-program brukar skapa en massa onödig kod, och ha funktioner som typ bara funkar i IE..

Ja, som rubriken säger... Finns det nåt bra program i vilket man kan göra en hemsida utan att behöva vara HTML-expert?

1. html kodande är egentlöigen inte alls svårt
2. vill man ha en hemsida tycker jag att man faktiskt får bita ihop och lära sig hur det går till.
:)

Du är nog ute efter en WYSIWYG editor, där man jobbar i ett designläge.

1. html kodande är egentlöigen inte alls svårt
2. vill man ha en hemsida tycker jag att man faktiskt får bita ihop och lära sig hur det går till.
:)

Om inte annat är det mycket enklare att lösa eventuella problem som uppstår om man har ett hum om vad man skapat :)

Vad du kan kika på är ett Content Management System (CMS). Det funkar på så vis att du direkt på hemsidan uppdaterar och redigerar utseende osv. Du har inget program i datorn utan använder din surfbräda för att hantera allt.

Det finns många kompetenta fria CMSer. Här har du en sida som samlat ihop många av dessa och kör demos så du kan provköra innan du bestämmer dig för att installera.

dreamweaver eller frontpage :)

Grundläggande är väl att det är svårt att få en WYSIWYG-editor som inte misshandlar den stackars html-koden till oigenkännlighet...

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 748
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 315
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 968
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka