Hemsida editor

N

Nadin

Skulle vilja ha en hemsida editor,där vissar direkt resultatet,så att typ sliper jag spara dokumentet som htlm hela tiden
Har någon tips?
Hels inte något komplicerat program.
Har edit pad redan men är inte nöjd med det.
Sommmar hälsningar Erika
 
Sv: Hemsida editor

Microsoft Frontpage är väldigt simpelt och lätt att använda då det liknar Microsofts andra program mkt (Word m.fl.)
 
Sv: Hemsida editor

hitttade en sådant program den heter arachnophilia4.0
Någon som känner detta editor?
 
Sv: Hemsida editor

Har hört talas om det och det ska vara ok, har inte tittat så mycket på det men kanske ska göra det
 
Sv: Hemsida editor

Nadin skrev:
hitttade en sådant program den heter arachnophilia4.0
Någon som känner detta editor?


Verkar som det programmet inte är WYSIWYG utan ett man jobbar direkt med HTML koden men det kanske är det du vill göra?


WYSIWYG = What You See Is What You Get
 
Sv: Hemsida editor

Har det blivit bättre eller genererar det fortfarande extremt stora mängder av helt onödig kod?
 
Sv: Hemsida editor

Den genererar inte lika mycket skräpkod längre (de nyaste Microsoft Frontpage menar jag då och inte Frontpage Express eller tidigare Microsoft Frontpage speciellt 98 och bakåt som tillverkade skräpkod på löpande abnd) om användaren lär sig att använda programmet mer effektivt. Lite gör den forfarande men inte så mycket att det borde vara större skillnad för dom som ser på sidorna. Sedan kan man kodning så kan man ju se i koden allt eftersom man bygger i frontpage och ta bort det man anser är onödigt och sätta dit sådant som Frontpage inte klarar av osv. Att förstå lite kodning är bland det bästa fast man använder sig av WYSIWYG.
 
Sv: Hemsida editor

Blä just att jag körde gamla Frontpage och det var riktigt dåligt så håller jag mig med Dreamweaver för där är det rent och fint samt inga extra saker som enbart fungerar i IE (Det står i alla fall en varning om det är enbart för IE)
 
Sv: Hemsida editor

Blev så avskräckt första gången jag såg koden i frontpage 98 o samma sak med någon gammal Dreamweaver version att jag alltid kodat för hand sen dess ;)
 
Sv: Hemsida editor

Jag kör upp upplägget i DW och sedan fixar till det med ASP/ASP.NET/PHP koden i anteckningar och även en del DHTML och det.
 
Sv: Hemsida editor

Redigeringar i efterhand då? (nya bilder, ny text eller liknande).
Notepad då eller?
 
Sv: Hemsida editor

Japp eller rättare sagt editplus och även onlineeditor så jag slipper plocka ner sajten när jag är någon annanstans

Editplus har ju en inbyggd FTP så jag redigerar direkt via det programmet :)
 
Sv: Hemsida editor

Aha. Sjyst :). Dock inte gjort något på flera år i hemsideväg. Överlåter sånt till folk med lite mer öga för design ;). Så antar att det hänt endel sen dess ;)
 
Sv: Hemsida editor

Är inte helt oinformerad även om jag inte håller på med grejorna :p
 
Sv: Hemsida editor

Japp men CMS system har jag byggt sedan några år tillbaka :)
 
Sv: Hemsida editor

Jag för min del använder bluefish, men jag antar att det inte är av intresse då det är som anteckningar (arbetar alltså med ren kod) med skillnaden att taggar färgas så att det blir mer överskådligt och för att det antagligen bara finns till GNU/Linux. Det är i alla fall en väldigt trevlig editor.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 032
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 114
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 381
Senast: machafuko
·
Kropp & Själ Halloj, Jag blev sjukskriven direkt efter gymnasiet och fick sen med tiden aktivitetsersättning. När jag fyllde 30 år så fick man ju...
Svar
11
· Visningar
2 651
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp