B

biglinda

Är det nån som har erfarenhet av Klaus Ferdinand Hempfling eller har läst hans böcker som har lust att delge mej lite synpunkter och kanske diskutera lite? Har precis läst hans bök " Hästens själ", läste " Dansar med hästar" för några år sen, den fascinerade mej en hel del men den här ( hästens själ) tycker jag är mera flummig.
 
Sv: Hempfling

Där ser man...inget nytt under solen.......har läst men det blev ju mest att folk vill veta vilka karaktärstyper deras egna hästar kan tänkas höra till. Men det är intressant, man tycker ju faktiskt att alla ens djur har egna personligheter. Precis som vi själva.
 
Sv: Hempfling

Jag har både första boken och den andra 'Hästens Själ'
Jag har inte haft så fria tankar som jag vill när jag läser, så jag har inte kunnat ta till mig och heller inte kunnat sålla eller läsa 'mellan raderna'
Väldigt intressanta böcker dock som jag tror alla kan få nytta av på något sätt, även om man inte tränar på samma sätt som honom
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 084
Senast: Lingon
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 916
Senast: Joro253
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
824
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp