Hemmagjort flugmedel

Lycanthrope

Trådstartare
Har ni några "recept" på fungerande flugmedel?

Jag har provat lite med olja och vitlökspulver, det verkar funka men är så fruktansvärt kladdigt.

Sv: Hemmagjort flugmedel

Jag har köpt ett fantastiskt bra hemmagjort insektsmedel som heter "vallasalvan". Den består av daltjära, rapsolja och ett antal ospecificerade örter. Går säkert att blanda ett liknande själv, kanske med citronella.
Alla medel som har olja i sig ska smörjas där solen inte kommer åt (under magen, skap, bringa etc.)

Om du söker här på forumet så kommer du hitta minst en tidigare tråd om just hemmagjort flugmedel. Där har bigganl skrivet ner ett recept som fungerar för många, även mig :)

Det innehåller vatten, timjan, vitlök och grönsåpa. Dock minns jag inte mängden såhär på rak arm...

Ang det med oljan, varför? :o

Jag provade att blanda ett själv iaf!
Äppelcidervinäger, citron, vitlök, lite såpa (konsistens) och vatten.
Luktade ungefär som sådant jag köpt innan och flugorna stack DIREKT! :banana:
Frågan är hur ofta man behöver klena på?

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 454
Senast: Lingon
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Empalie
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: Cattis_E
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Vad gör vi? Del CCVII