Hemmagjorda hinderstöd

R

Roccopower

Hello :)
Nån som har nå bra tips på hur man kan göra hinderstöd? visa gärna även bilder! :)

Sv: Hemmagjorda hinderstöd

Precis vad jag satt och letade efter!! Jag söker också efter bra tips på hur man tillverkar hinderstöd.
Ett enkelt stöd är att ta ett däck med fälg och sätta ner en stolpe i, nackdelen är att det blir ganska tungt att flytta...
Jag har hittat ganska billiga bommar , men de är impregnerade, vet någon om det går att måla dom? Alltså, kommer färgen att sitta kvar....:confused:

impregnerade bommar går att måla och färgen sitter kvar :) det gjorde dom på mina :D jag har hemmagjorda hinderstöd men dom har min pappa gjort..och vet ej hur han gjorde :P

Roccopower skrev:
Hello :)
Nån som har nå bra tips på hur man kan göra hinderstöd? visa gärna även bilder! :)

Jag har precis gjort klart min hinder, kan försöka ta nån bild på dom nån dag. :P Jag tog en trä "stolpe" på 1,20 och satte som ett kryss av trä till "foten". Det funkar jätte bra. :D

Mvh Diana

Så här ser våra ut,dom är jätte stadiga och står bra på både plat och ojämn mark i både vått och tårt:p :

hinder.jpg

Vet inte om det är en bra bild kan se om jag har nån bättre...

köp 45x95 virke och sätt ihop 2 och 2 (limma emellan och sätt 3 spikband) foten gör du såhär
hinderfot.GIF

Här sitter mästerfotografen till den Fina bilde på Elli och Pia :angel: :D

Precis vad jag oxå letade efter... men jag förstår inte den så tjusigt ritade skissen...
Skulle även vilja veta hur dom jättefina hinderstödena på fotografierna fästes i foten?

månFare skrev:
Precis vad jag oxå letade efter... men jag förstår inte den så tjusigt ritade skissen...
Skulle även vilja veta hur dom jättefina hinderstödena på fotografierna fästes i foten?
är det mig du pratar med?

den övre figuren är en plankbit där det är utritat vart man sågar, det blir alltså 2 bitar som har en sned sida och en bit som har båda sidor sneda..

färgerna blir exakt likadant på under bilden som på den övre, ta en pappersremsa och prova..

man fäster foten lättast med t.x trallskruv..

hmm ok. ska ta fram papper o prova. Ska även ta med sambon, han kanske begriper mera än mig vad gäller spikande o sånt...

hur har ni gjort hinderstöden på fotografierna??? :) :confused: Det vill jag gärna veta för jag tycker dom ser ut nästan som köpta!"! :p :p :love: "im in love with them!"

Så här ser våra ut,dom är jätte stadiga och står bra på både plat och ojämn mark i både vått och tårt:p :

hinder.jpg

Vet inte om det är en bra bild kan se om jag har nån bättre...

supersnyggt!:D hur gjorde du dem?:) vilket virke och sånt?

supersnyggt!:D hur gjorde du dem?:) vilket virke och sånt?

Hihi bra jobbat och hitta en snart tre år gammal tråd:D
Men jag håller med! Jättefint hinder! Ska vi försöka sparka igång tråden igen? Någon som har några mer bilder på sina fina hemmagjorde hinderstöd?

hejhej.
Ja byggde ihop mina hinder stöd för ca 2 år sen (med liiite hjälp av pappa)
De har hållt kalasbra!! Riktigt stsdiga och står även om de blåser storm haha
kan ta lite bilder på dom sedan å lägga upp. Dom va väldigt enkla att göra!:)

Liknande trådar

Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har...
2
Svar
31
· Visningar
1 694
Senast: golit
·
Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
2 108
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar