Hemmabana??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

Om man bor mittemellan två banor, men automatiskt hamnar på ena för att man bor i ett visst område, men föredrar den andra. Kan man då bestämma själv?

Nån som vet?

Sv: Hemmabana??

Hm.. det var ju lite dåligt..

Fast jag vet faktist en tränare som bor i närheten av oss som faktist tillhör en annan bana en den han borde.. Och vad jag vet så har han inte bott nån annanstans förut.. men jag kan ha fel

Jag tror faktiskt att de släppte på de där strikta kommungränsreglerna för några år sedan, men det är inget man pratar högt om! Ring till den banan du vill tillhöra nu och fråga inför ansökan vid årsskiftet.

Jag har mailat STC tidigare och jag får inte byta hemmabana:mad:. Då måste dom flytta alla tränare i Piteå från Peab till Skelleftetravet (enligt stc).

Tidigare fick en fd proffstränare från orten tillhöra Skellefteå.

Senast ändrad:

Jaja.. det är väl som det är då.. btw det är inte mig det gäller utan en jag känner. vi skulle vilja ha samma hemmabana nämligen..

Men men att man har licensen på en bana betyder ju inte att man inte kan hyra box på en annan vet jag iaf... MEN frågan är hur det är med licensavgiften. Vet att på MIN hemmabana så ingår det boxhyra i priset därför är de lite dyrare än vad de varit förut.. Lite surt att behöva betala det och en box på en annan bana..

Men men den som lever får se hur de blir.

Men om du desperat vill byta hemmabana kan du ju alltid göra en adressändring och skriva dig hos någon som bor på rätt område och då byta hemmabana och sedan "flytta" hem igen när de är klart.. Då får man ju behålla sin gamla hemmabana om man vill :idea:

Jag har mailat STC tidigare och jag får inte byta hemmabana:mad:. Då måste dom flytta alla tränare i Piteå från Peab till Skelleftetravet (enligt stc).

Tidigare fick en fd proffstränare från orten tillhöra Skellefteå.

Jag har en bekant boende i Umeå kommun som har licens vid Skellefteåtravet. En annan som bor mitt emellan skulle eg tillhört Umeå men hade önskemål om att få byta till Sk vilket gick bra.
Så nog tror jag det går bra att få välja.

Liknande trådar

Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 580
Senast: Roheryn
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 444
Senast: Ajda
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 018
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar