Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Joho! Vad är det JAG tänker på för att komma till bra ridning. Det jag har som problem (t.ex. rätar ut armbågen som någon skrev) kanske andra har. Om alla skriver vad just DE tänker på för att kunna komma till ridning kan det ge aha-upplevelser till andra.Jag tycker inte att man kan använda sig av hemligheter och knep till form!
Jag har inge direkta knep. Grejen tycker jag är att känna av varje häst och känna vad just denna häst behöver. Anpassa ridningen efter hästen helt enkelt.
Forma sitsen efter en häst som "redan går bra", så formar hästen om sig.
Väldigt kortfattat. På gränsen till obegripligt?
Jag tycker inte att man kan använda sig av hemligheter och knep till form!
Endast god ridning och làngsiktig träning enligt de klassiska principera ger en ärlig form med en häst som arbetar genom hela kroppen.
Vägen till en väll arbeted häst gàr genom ett válgjort arbete, skolning med hänsyn till hästens àlder, temperament, kroppsbyggnad samt andvändningsomràde.
Sitter det fast i munnen är det bakbenen som är fast. Släpp och ta igenom skänkeln.
Börjar händerna kännas starka är benen för svaga.
Rid den gångart du vill ha, t.ex. vid avbrott från galopp, bara sluta galoppera själv så följer hästen efter.
Men detär i mina ögon en helt annan sak Det gör man naturligtvis också?
Men nånstans måste man väl ändå veta vad man själv gör och inte på varenda häst
En häst pà tygeln följer bettet, tex för att göra en ökning sà skall ryttaren bara behöva ge pà tygeln hästen skall följa bettet vilket i sin tur leder till att hästen länger halsen och steget = en bra ökning.