Hemkommen från Greva...........

J

Jessica_Steen

Det har varit en rolig och trevlig helg med massor av fina hästar. ;)
Mycket roligt att se haltern med alla dessa fina ett och två-åringar. :bump:
Det blir tuffare och tuffare på tävlingsfronten iallafall. :bow:

Många nya överraskningar och det höll väl bra klass i de flesta klasserna,
fast det är början på säsongen.'

Ser fram emot nästa show.....

Jessica ;)

Vi hade också jättetrevligt och din lilla tjej är såååå himla söt. Mica (hunden) var helt slut efter att ha fått träffa både hästar och kor så hon sov hela vägen hem och snarkade som en hel karl.

Finnes det resultatlistor någonstans?
För oss stackare som inte kunde åka ner denna gång...

Hej!
Jag har också varit nere och tom tävlat i 1-årshaltern med mitt sto. Det var allra första gången som jag var med i både halter och en AQHA-tävling.
Jag är inte riktigt nöjd med mig själv, kunde ha visat hästen lite bättre, men nu vet jag ju hur det går till så det blir bättre nästa gång.
Lilla tjejen skötte sig bra! Men blev väldigt otålig över all väntan på att de andra klasserna skulle bli klara ( hon kom 2:a så det blev väntan på att grand resp reserve champion skulle koras)
Märkte redan när vi väntade att hon blev rastlös.
Så när vi skulle rada upp i vära led igen så tog det inte lång stund innan lilla damen stod på bakbenen och gick ikull :o
Måste nog träna lite mer på tålamodet tror jag...
fast de är ju inte så gamla så hon får ändå vara ursäktad.
Huvudsaken att hon inte blev skadad och var lugn efteråt.
Hon måste verkligen varit helt slut i huvudet för senare i boxen så låg hon ner och sov ett par timmar innan hemfärd under eftermiddagen.

Ja jag har också kommit hem och pustat ut efter helgen. :crazy:
Jag håller med dig om att folk var förvånansvärt långt kommna med sina hästar fast tävlingen låg tidigare än någonsin :bow:
Kul att se alla Danskar och Norrmän dom har ju lyst med sin frånvaro under förra året. :smirk: Men det var ju lite kul att se dom, dom åker ju till Australien och rider Youth World Cup i sommar allihop. :d
Super många anmälda, och en hel del nya ansikten och hästar. För min del tyckte jag att det var en trevlig tävling med god stämmning och många glada ryttare. :D

Monke :)

Ja tyckte också att det var e jätte bra tävling med många bra hästar... sen e ja ju jätte nöjd med min egna lilla polle också..

Ja, det var det de..... Har legat i sängen sen söndag kväll, puh!!!
Allt var jättekul, trevligt att träffa er alla efter en LÅNG vinter.
Jag är jättenöjd med helgen, jag vet ju iallafall vad vi behöver träna på :D. Att få rätt galopp.....Jag har ju en månad på mig tills Okna tävlingen är. Är det några som åker dit?
Jennifer

Grattis till dina framgångar i helgen :bow: :bow:

Nej Tyvärr, det är i längsta laget för oss, från Skåne.
Men lycka till, det går säker jättebra för dig och din fina häst. :bow:
Jag håller tummarna allt vad jag orkar :banana:

Såg i stort sett bara reiningen och kosseklasserna så jag missade både Texas, Monke, Millan_myzan och Quarterforever :cry:

Tyckte att det jag såg höll mycket bra klass för att vara så tidigt på säsongen.

Lycka till på Okna Jennifer!

Malin

Tack för det... :D
Och grattis till dig, Monke, det gick ju jättebra för er :bow:
Ja, jag har skickat iväg anmälan till Okna nu. Ni får hålla tummarna för mig.....
Är det nån som har hört något om Enköpingstävlingen, har dom bytt datum på den eller inte??? Har hört rykten om det, men på SQHA´s hemsida står det fortfarande den 3 juli.
Jag ska åka upp till Sthlm på bröllop till midsommar och tänkte ta med både hundar och hästar då, så slipper jag åka fram och tillbaka.
Malin, när kommer din nya hem till Sverige?? och när kommer ni ut på banorna, så man får se honom??
Jennifer

Aldrig känns det som ;) Han står i karantän men jag vet inte exakt när han kommer än...

& ut på tävlingar ska vi - så fort det bara går :banana: Blev hur sugen som helst nu när jag var uppe på Greva...

Malin

Tackar :p
Jag har inte hört ett knyst om att flytta Enköping. Pratade med Pino som är en av arrangörerna senast idag, och han nämnde inget om någon flyttning. :)

Mitt nästa projekt är Tuse tävlingen i Danmark, jag hoppas att det går bra där också. Det finns fortfarande ingen propp men den kommer väl tids nog. :d

Eller nästa och nästa, nästa är ju egentligen Perstorp med dubbel AQHA + NRHA och NSBA men då skall jag ju inte tävla. :smirk:

Jag skall jobba på Paint tävlingen i Åstorp 1 maj och det skall bli sååå kul. Jag kan varmt rekommendera alla ryttare att om dom får tillfälle, skriv dvs. var Ringsteward (domarbiträde) på någon eller helst några tävlingar.:idea:
Det är inte bara roligt utan otroligt lärorikt och ger en tips och tankar inför sitt eget tävlande. :idea:

Top perfomance sidan var jättefin men hur gör jag för att stänga den? Den fyller hela min skärm och jag kan inte få bort sidan? Ja, jag är fullkomligt okunning när det gäller datorer :confused:

Snälla! Varför blir det så?

Det finns alltid en knapp eller länk som stänger fönstret. Gick in o tittade.. Längst ned bland länkarna finns quit.

Hello
Den sidan som fyller hela skärmen kan du stänga antingen via "quit" eller genom att trycka bort fönstret helt.
Under detta fönster så finns 1.a sidan man kom till först( där du tryckte på enter) och då har du ditt "vanliga " internet fönster igen!

Måste även passa på att tacka både Anna & Steve så hemskt mycket för all hjälp inför haltern!
Dels fick jag låna deras yearling halter-grimma, dessutom svarade de på alla otroligt många konstiga nybörjarfrågor!
Verkligen supertrevliga människor! :bump: :bump: :bump:

Ok, tack! Jag blev så stressad när hela skärmen fylldes av deras hemsida så jag panikskrev ett inlägg på Buke.

Varför blir det så stort att det fyller hela skärmen och allt annat försvinner? Om ni fattar, tyckte att det såg jättekonstigt ut. Är det något fel på deras hemsida?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Hemmet Nu var det ju evigheter sen man hade en middag eller annan tillställning hemma på grund av pandemin men jag funderade ändå lite på detta...
Svar
1
· Visningar
1 115
Senast: Milosari
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 645
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar