hembesök vs. klinikbesök

S

scesar

Det är dags för årliga vaccinationen och en titt på hästens tänder, lönar det sig att åka till klinik isf att ta hem veterinär? Tidigare har jag haft hästtandläkare ute alt. passat på när jag varit inne med hästen på klinik av andra anledningar, men nu är det bara detta som behöver göras.
Har egen tp, så det blir ingen extra kostnad, har också nära till klinik.

Sv: hembesök vs. klinikbesök

Det beror ju mycket på hästen. Många hästar gillar inte alls när man ska in i munnen och kika och där är det ju tvunget till drogning och en riktigt spilta för att få jobbet ordentligt gjort.
Risken för att det bara blir "halvdant" gjort när nån kommer ut till en är ju inte obefintlig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 772
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 773
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 954
Senast: Nominous
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 421
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka