helt undebar träning igår.:D

S

__Sara__

har ni någon gång känt att eran häst la över sitt fulla förtroende till dig, det kände jag igår, vi gjorde några övningar , och det kändes som om han äntligen sa" tack matte att du äntligen förstår mig" en undebar kännsla.:D skriv gärna om era stunder med era hästar som ni aldrig kan glömma.:D /sara :rofl:

Sv: helt undebar träning igår.:D

När jag och en kompis kaxade oss och skulle se vem som vågade hoppa högst :p
120 hoppade vi, oxer som var lika bred som hög och jävlar vad rädd jag var då haha.
Men det gick bra, hoppade det flera gånger :)
Nästa gång ska jag ha kameran med.

nää det var inte så högt, men han man en liten häst på 155 som överhoppar sig som bara den så känns det högt :p

Har haft min häst sedan januari i år och nyss börjat rida för intruktör. För ett par veckor sedan bara lossnade allt och jag fick en sån otrolig aha upplevelse. Hade aldrig upplevt detta med honom förut. Det var helt underbart! :love: Nu vet man vad man har att jobba emot :)

Guldstund igår då jag red för instruktör på min 3-åring som jag ridit 7-8 mån. Jag skulle göra övergångar till trav och det räcker med att jag tänker trav så gör hon jättefina samlade övergångar. :bow:

För några veckor sen innan hon orkade så räckte det att jag tänkte -trav så började hon slå bakut av protest för det var för jobbigt.

Kul att tankeöverföring fungerar. :rofl:

Underbart är det när jag och rex springer runt på fältet och leker fritt följ(följa-john, gå fot..), han är alltså helt lös(iklädd endast grimma) i både skritt och trav, jag kan ju inte springa snabbare :D , det är mitt bästa. Detta är något som bara går vissa dagar så det gäller att känna hästen utan och innan vilket jag gör. :)

Kul, går hästen med andra i hagen eller? Upplevde när min gick själv ett tag i somras att hon var mer intresserad av att vara med mig i hagen än när hon har sällskap. Men vi leker annat också, med presenning och lite annat, typ klickerträning, jättekul träningssätt. Hon går lös bredvid mig i skänkelvikning. Det har hon hittat på själv. :idea:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 957
Senast: Crossline
·
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 451
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar