Helt plötsligt slutat hosta

M

Moja

Ja som rubriken säger, Heelt plötsligt efter en lång tids hosta (bara vid ansträngning) har han slutat helt plötsligt.
Jag har inte gjort någonting annorlunda.
Och nu på måndag ska vi till Ultuna för undersökning.
2 dagar efter vi bokat tid så slutar han hosta.
Jag är helt förvånad.

Vad kan ha hänt?.

Sv: Helt plötsligt slutat hosta

Du skriver inte hur länge din häst hostat, men det kan ju ha handlat om en vanlig förkylning. Mina hade det och hostade i flera veckor. Enligt min veterinär kan de hosta i sex veckor vid förkylning.

Han har hostat sen i slutet av hösten vilket är länge, vi kontaktade då veterinär, hon sa att det inte var någon fara så länge det inte blev värre eller hade feber och så länge han inte hostade när han stod stilla i hagen eller stallet.
Så vi tänkte att vi väntar ett tag till då..
Enligt de förra ägarna hostade han när han åt hö (bara vid ansträngning) dom bytte sedan till hösigale och han hostade inte längre efter det.
Vi har haft hösilage hela tiden..

det är väl bra att han slutat... :p

men skulle nog kolla upp ändå, eftersom han hostat så länge.

Om vädret blivit "bättre" kan det bero på det kanske? Min hosthäst (fast hon har COPD iofs) kan bli sämre vid väldigt fuktigt väder. Eller om hon vilar för mycket.

Joo vi ska åka diit ändå faktiskt. Det kan ju komma tillbaka igen

Okej, jaa det kan det ju vara, det har ju börjat bli mer vårväder nu efter den slaskiga vintern.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 608
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 289
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 021
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 477
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka